۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
ریزش شاخص سریالی شد

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۳۰ شهریورماه، با کاهش ۳۶ هزار واحدی به کار خود پایان و کانال ۱.۴۰۰ هزار واحدی را از دست داد.

به گزارش صدای بورس، افت ۳۶هزار و ۵۳۵واحدی شاخص کل (۲.۶درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۹۱هزار واحدی قرار داد.
شاخص‌ هم وزن نیز ۲.۶درصد افت کرد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود ۶هزار و ۸۰۰میلیارد تومان رسید. نمادهای فولاد، شستا و کگل بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.


بیشتر بخوانید:

نرخ رسمی۱۲ ارز افزایش یافت


حقوقی‌ها امروز حدود هزار و ۲۴۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۹۹۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۷درصد یعنی هزار و ۹۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۸درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» و «استخراج سایر معادن» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد شکام، شپنا و فوکا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به فرابورس، کیمیاتک و کیبیسی معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز معادل ۱۸۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فرابورس ایران با برتری ۷۳میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۲نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۱۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۳۳۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 438918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سهامدار ورشکسته IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    سلام، چرا دولت جدید به این موضوع ورود نمی کند و یک سری مافیای گردن کلفت را که مثل اژدها روی سرمایه مردم چمبره زدند به حال خود رها کرده ؟ تا کی باید این وضع را تحمل نمود ؟!!! قبل از انتخابات که بحثهای زیادی برای اصلاح بورس می کردند ، نکنه این حرفها باد هوا بوده و یا خدای ناکرده خودشان‌ هم شریک مافیا شدند ، چراکه طی این چند هفته روی خوشی از بورس ندیدیم، عرضه اولیه ها را هم که بنا برشنیده ها از وزیر محترم به کیسه صندوق‌دار ها ریختند تا قوتر بتوانند گردن ضعیفان و سهام داران خرد را بفشارند ‌ خدايا خودت درست کن
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    واقعا افتضاح این بورس یک مشت دلال و بی سواد سکاندار آن شده اند و دیگر این بازار کمر راست نمیکند ص7
  • AU ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    یک عده دزد بورس دست گرفتن،،،هیچ کس صداش در نمیاد پول ما از پارسال به دعوت روحانی،،،امدیم تا آنان پول نابود،شد،،اقا روحانی با خیال راحت هیچ جوابی نداد به مردم ،،انان رفت.
  • امیر محمد IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    دولت سیزدهم قرار بود اعتماد سازی کند ، لیکن با ادامه سیاست دولت حسن و ریزش پیاپی سرمایه های مردم در بورس ، اعتماد زدایی کرد ، دیگر هیچ امیدی به اقتصاد ورشکسته و وزیران و مدیران نالایق مجموعه اقتصاد نمی باشد ، همه شما در پس سرقت اموال مردم جهت جبران کسری بودجه دولت هستید.