لحظه به لحظه با بازار ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

در پایان بازار دیروز شاخص کل بورس با هفت هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحد قرار گرفته است. شاخص هم‌وزن هم با حدودا ۱۶۰۰ واحد رشد در کانال ۴۳۲ هزار واحد قرار گرفت. اما روند بازار امروز به چه صورت است؟

به گزارش صدای بورس یکی از کارشناسان بازار سرمایه درباره روند بازار امروز گفت: بازار سرمایه سه‌شنبه هم متعادل و مثبت است. البته باید توجه کرد که اگر روند بازار مثبت هم باشد مقطعی و اندک است.

۸:۵۰

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#فسبزوار

#کیمیاتک

#لپارس

🔹بیشترین عرضه بورس

#ددامح

#آپ

#خفنر

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#فجهان

#توسن

#اتکای

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#مدیریت

#زفکا

#بپاس

۹:۱۵

بازار امروز با گرایشی مثبت و متعادل آغاز به کار کرده است.

۹:۲۰

فراورده های نفتی با افت قیمت داد و ستد می شوند.#شپنا, #شبندر, #شسپا, #شبریز, #شبهرن, #شاوان, #ونفت و #شراز منفی و متعادل اند.در این میان #شتران با تعادل میان خریداران و فروشندگان تک نماد مثبت گروه است.

۹:۲۲

محصولات شیمیایی امروز با معاملاتی متعادل همراه اند.#کیمیاتک نماد مورد توجه گروه است.#شسینا #شگویا #شتوکا #شکربن #فارس #شاروم #پارسان #شفارس و #شپدیس مثبت و متعادل اند.#پترول #شصدف #آریا #تاپیکو #شاراک #شلرد #زاگرس #شیران و #شفن با گرایشی منفی تعادل میان خریدارت و فروشندگان را تجربه می کنند.

۹:۳۲

شکل گیری عرضه های در این دقایق از بازار مشهود است.

۱۰:۰۰

خودرویی ها نیز با افت قیمت همراه اند.#خودرو, #خساپا, #خگستر, #خبهمن, #خپارس, #ختور, #خاور و #خاذین منفی و متعادل اند.#خرینگ, #خمحور و #خزامیا از جمله نمادهای پر عرضه ی گروه اند.#خلنت, #خموتور# و #خریخت نمادهای مورد توجه گروه اند.

۱۰:۰۶

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۴۰۹,۶۳۰     

۱۸۱۴۲ واحد منفی

ارزش بازار ۵۶,۶۱۴,۵۵۴ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۲۰,۱۱۰ میلیارد ریال

حجم معاملات ۲.۵۱ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

کچاد ۱۵۶۰ واحد منفی

شستا ۱۳۷۸ واحد منفی

فملی ۱۲۹۴ واحد منفی

فولاد ۱۲۳۹ واحد منفی

کگل ۶۴۷ واحد منفی

فخوز ۶۴۷ واحد منفی

کگل ۶۴۷ واحد منفی

بیشترین حجم معاملات: 

خودرو ۱۸۵ میلیون سهم

خساپا ۲۶۳ میلیون سهم

خپارس ۱۱۵ میلیون سهم

قثابت ۶۹ میلیون سهم

خگستر ۶۴ میلیون سهم

۱۰:۳۴

کانه های فلزی نیز همسو با دیگر گروه ها با فشار فروش همراه اند.#کدما, #کچاد, #کاما, #اپال, #کروی, #کبافق و #کمنگنز پر عرضه های گروه اند.#ومعادن, #کنور, #تاصیکو و #کگهر با گرایشی منفی متعادل اند.

۱۱:۰۵

نمادهای #فپنتا #فسبزوار #فجهان #فمراد #کماسه #وهامون #وسپهر #اتکای #خریخت #حآفرین #بالاس #کتوکا #غنوش #زشریف #قلرست #قثابت #لخزر #بمپنا #ریشمک #توسن از جمله نمادهایی هستند که در بازار سراسر قرمز و پرعرضه امروز افزایش قیمت‌های قابل توجه را ثبت کرده‌اند. 

۱۱:۴۶

صف فروش لیدرهای خودرویی هم جمع شد.

۱۲:۰۰

صف فروش #برکت نیز برچیده شد.

۱۲:۰۸

با رشد نسبی نرخ ارز شاهد بهبود تقاضا در بازار هستیم.

خبر در حال تکمیل است...

۱۲:۳۰

افت ۳۶هزار و ۵۳۵واحدی شاخص کل (۲.۶درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۹۱هزار واحدی قرار داد.

شاخص‌ هم وزن نیز ۲.۶درصد افت کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود ۶هزار و ۸۰۰میلیارد تومان رسید. نمادهای فولاد، شستا و کگل بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.

حقوقی‌ها امروز حدود هزار و ۲۴۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۹۹۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۷درصد یعنی هزار و ۹۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۸درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» و «استخراج سایر معادن» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد شکام، شپنا و فوکا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به فرابورس، کیمیاتک و کیبیسی معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز معادل ۱۸۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فرابورس ایران با برتری ۷۳میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۲نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۱۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۳۳۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 438895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =