بازار آماده جهش دوباره است/ پیش بینی بازار فردا ۲۹ شهریور ۱۴۰۰

باتوجه به کسری بودجه سال ۱۴۰۰ و تورم انتظاری بازگشت بازار به مسیر صعود دور از انتظار نیست.

مژده ابراهیمیصدای بورس، به نظر می رسد باتوجه به افزایش قیمت نفت، بازگشت بازار با گروه پالایشی شروع و با صنعت بانکی، خودرو و بیمه‌ها که در روند قبلی از صعود جا مانده‌اند، ادامه خواهد داشت و باتوجه به تحولات اخیر انتظار داریم در مهرماه، بازار سرمایه با روند مناسب‌تری نسبت به شهریورماه عمل کند.

علیرضا صادقی، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: بازار امروز پایانی بهتر از روزهای قبل داشت. همچنین به نظر می رسد اعتماد بیشتری به چشم انداز پیش‌رو وجود دارد، اما بازارهای جهانی بخصوص در کامودیتی‌ها روند خوبی رو به نمایش نگذاشت.
وی افزود: در حوزه سنگ‌آهن؛ باتوجه به افزایش عرضه و کاهش اثرات منفی ناشی از کرونا، قیمت ها به شدت کاهش پیدا کرده است. همچنین با روند ثبات نسبی قیمت دلار و عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای؛ به نظر می رسد در ماه های آتی نوسان کمتری در نرخ دلار خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید:


این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: باتوجه به حجم اقتصاد کشورهای عضو و سهم ۲۵ درصدی از تولید ناخالص داخلی جهانی و با دارا بودن ۶/۶ تریلیون دلار حجم تراز خارجی می‌تواند اثر بسزایی در تعاملات بین‌المللی و از جمله ورود ایران به معاملات بین المللی شرق داشته باشد و فشار بر تقاضای معاملاتی دلار را کاهش دهد.
صادقی عنوان کرد: به صورت کلی؛ باتوجه به کسری بودجه سال ۱۴۰۰ و تورم انتظاری بازگشت بازار به مسیر صعود دور از انتظار نیست و به نظر می رسد باتوجه به افزایش قیمت نفت بازگشت بازار با گروه پالایشی شروع و با صنعت بانکی، خودرو و بیمه ها که در روند قبلی از صعود جا مانده‌اند ادامه خواهد داشت. بنابراین باتوجه به تحولات اخیر انتظار خواهیم داشت در مهرماه و ورود به نیمه دوم سال، بازار سرمایه با روند مناسب تری نسبت به شهریور ماه عمل کند.

کد خبر 438822

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد نایب سالکی IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    باسلام و احترام چرا ضرر و زیان سهامداران پالایش یکم توسط مسئولان پیگیری نمی‌شود؟