لحظه به لحظه با بازار ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

در پایان بازار دیروز شاخص کل بورس با ۳۷ هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد قرار گرفت. اما روند بازار امروز به چه صورت خواهد بود؟

به گزارش صدای بورس یکی از کارشناسان بازار سهام درباره بازار امروز پیش‌بینی کرد: بازار امروز منفی خواهد بود اما به نظر می‌رسد این روند به تحرکات مثبت منتج شود. علت این مساله هم رسیدن شاخص به حمایت یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد است.

۸:۵۵

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#فسبزوار

#کیمیاتک

#فسبزوار

#ولیز

🔹بیشترین عرضه بورس

#ددامح

#آپ

#وسخراج

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#فجهان

#توسن

#اتکای

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#حسیر

#مدیریت

#دسانکو

۹:۳۰

نفتی ها امروز با افت قیمت داد و ستد می شوند.#شپنا, #شبندر, #شتران, #شسپا, #شبهرن, #شاوان, #شرانل, #شراز و #شپاس منفی و متعادل معامله می شوند.#شزنگ پر عرضه ی گروه است.

۹:۳۳

خودرویی ها امروز با گرایشی مثبت متعادل معامله می شوند.#خودرو, #خساپا, #خگستر, #خبهمن, #خپارس, #خزر, #خمحرکه, #خوساز, #ختوقا, #خریخت, #خکمک و #ورنا با تعادل میان خریداران و فروشندگان معاملاتی مثبت را تجربه می کنند.#خمحور, #خلنت و #خموتور نمادهای پر تقاضای گروه اند.#خدیزل, #خکرمان, #خاذین, #خشرق, #خمهر, #خزامیا و #ختور منفی و متعادل اند.

۹:۳۴

بهبود تقاضا در این دقایق از بازار محسوس است.#فملی, #فولاد و #ذوب با بهبود تقاضا مثبت و متعادل معامله می شوند.

۹:۵۵

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۴۴۶,۵۵۸     

۳۶۶۶.۱۷ واحد منفی

ارزش بازار ۵۸,۱۱۴,۴۸۳ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۱۳,۴۳۲ میلیارد ریال

حجم معاملات ۱.۷۷۴ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

فملی ۸۹۵ واحد منفی

شستا ۶۳۶ واحد مثبت

فولاد ۵۱۰ واحد منفی

فارس ۴۹۹ واحد منفی

کچاد ۳۴۵ واحد منفی

برکت ۲۷۴ واحد منفی

کگل ۱۹۹ واحد منفی

بیشترین حجم معاملات :

دی ۱۵۷ میلیون سهم

مدیریت ۱۴۲ میلیون سهم

خساپا ۱۲۶ میلیون سهم

خودرو ۱۱۶ میلیون سهم

ملت ۸۴ میلیون سهم

۱۰:۲۰

مخابراتی ها نیز با افت قیمت همراه اند.#اخابر و #همراه با افت قیمت معاملاتی متعادل را تجربه می کنند.

۱۱:۰۰

با نزدیک شدن به نیمه ی دوم معاملات شاهد از سرگیری عرضه ها هستیم.

۱۱:۴۰

در میان عرضه‌های پرحجم امروز #اتکای در گروه بیمه با افزایش تقاضا در سقف روزانه قرار گرفته و با قیمت ۹۵۳.۲ تومان پس از پشت سر گذاشتن حجم معامله ۸۰ میلیونی با صف خرید ۲۵ میلیونی همراه است؛ #ملت حوالی صفر تابلو با قیمت ۱۳۰.۹ تومان و #البرز با قیمت ۲۶۴ تومان و رشد بیش از ۳ درصد از جمله دیگر نمادهای مثبت در گروه بیمه به شمار می‌روند. 

۱۲:۰۴

رنج مثبت در نماد شستا مشاهده می شود.

۱۲:۱۵

📌بانک مرکزی: فعلا نیازی به تغییر نرخ سود بانکی نیست

در گزارش ماهانه متغیرهای کلان اقتصادی بانک مرکزی آمده است: 

با توجه به کاهش انتظارات تورمی و لذا کاسته شدن از شدت منفی بودن نرخ سود حقیقی، فعلا ضرورتی برای تغییر نرخ سود سیاستی دیده نشده است. 

 چنانچه تحولات قیمت دارایی‌ها نشانه‌ای از افزایش انتظارات تورمی باشد و روند نزولی نرخ سود بازار بین‌بانکی تداوم یابد، ممکن است اعمال برخی تغییرات در دالان نرخ سود ضرورت یابد.

۱۲:۳۰

افت ۲۹هزار و ۷۴۱واحدی شاخص کل (۲.۰۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۰هزار واحدی قرار داد.

شاخص‌ هم وزن نیز ۲.۰۳درصد افت کرد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود پنج هزار و ۵۱۵هزار میلیارد تومان رسید.

حقوقی‌ها امروز حدود ۹۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۵۱۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۶درصد یعنی هزار و ۴۴۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۶درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» و «هتل و رستوران» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد شپنا، فولاد و شبندر لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به اتکای، فن_آوا و سباقر معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت اصفهان معادل ۳۱میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بیمه اتکایی ایرانیان با برتری ۲۸میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۵نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۳۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۹۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 438777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =