خروج سرمایه گذاران یا ورود نقدینگی؟/ بازار فردا چطور خواهد بود؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: احیای برجام از محل تأثیر بر نرخ ارز و صادرات شرکت‌های بورسی اهمیت بالایی دارد.

به گزارش صدای بورس؛‌ سهیلا نقی پور، مدیر معاملات بر خط کارگزاری بانک صادرات ایران در گفت و گو با صدای بورس گفت: پس از منفی بودن دو روز متوالی در پایان هفته گذشته و خروج پول های حقیقی برای خرید عرضه‌های اولیه توسن و فسبزوار امروز نیز بازار سرمایه با ۸۴۷ میلیارد تومان خالص خروج پول حقیقی نیز به کار خود پایان داد .

مدیر معاملات برخط کارگزاری بانک صادرات ایران بیان کرد: نمادهای فولاد، کگل، فملی و کچاد بیشترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند. همچنین ارزش ۸۰۰ میلیارد تومانی صفوف فروش حاکی از نبود صف فروش های عجیب و سنگین در بازار و ارزش معاملات خرد نیز از محدوده ۵۱۰۰ میلیارد تومان عبور کرده است.

نقی پور عنوان کرد: خروج پول توسط حقیقی ها بیشتر در نمادهای شاخص ساز بود که حقوقی ها در این نمادها خریدهای خوبی رو انجام دادند. همچنین یکی از دلایل اصلاح شاخص بازار، افزایش عرضه‌ها و فروش سهام است.

وی تصریح کرد: در خصوص پیش بینی بازار به‌طور معمول در پایان شهریورماه همچون اسفندماه، فروش حقوقی‌های بازار افزایش می‌یابد. در این میان برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری به دلیل قرارگرفتن درسال مالی عرضه‌های سنگینی انجام می‌دهند. با رسیدن شاخص به یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد، شاهد رشد ۴۰۰ هزار واحدی معادل ۳۵ درصد بودیم و اکنون اصلاح آن غیرطبیعی نیست.


بیشتر بخوانید:


رویکرد دولت به قیمت سیمان؛ مهم ترین ریسک

مدیر معاملات بر خط کارگزاری بانک صادرات ایران اظهار داشت: بازارسرمایه با ریسک‌های متعددی روبروست که مهمترین آنها، رویکرد و موضع دولت به قیمت‌گذاری دستوری برخی از کالاهای اساسی مانند سیمان و فولاد است که توانایی تأثیرگذاری بسیاری در بازار دارد.

نقی‌پور گفت: نکته حائز اهمیت در خصوص دولت در مذاکرات احیای برجام از محل تأثیری که در نرخ ارز و صادرات شرکت‌های بورسی دارد، اهمیت بالایی دارد و در صورت شکل گرفتن این احتمال خروج سرمایه گذاران در بازار سرمایه را خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: به این موضوع نیز باید توجه داشته باشیم بازار سرمایه نه مانند سال گذشته شاهد ریزش های سنگین است و نه شاهد رشدهای شارپی .

روند کلی بازار فردا مثبت خواهد بود

مدیر معاملات برخط کارگزاری بانک صادرات ایران بیان داشت: با توجه به وضعیت بازار در امروز و فشار عرضه‌ها می‌توان متصور بود که پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ شاهد احتمال ریزش در نیمه اول بازار خواهد بود و در صورت ورود پول حقیقی و استقبال خریداران بازار به سمت مثبت حرکت خواهد کرد.

کد خبر 438771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فنا شده در بورس IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    یعنی حقیقی شده عروسک خیمه شب بازی موقع ضرر حقیقی ورود پول حقیقی سود کلان هزار میلیاردی این دفعه دیگه نوبتی هم باشه نوبت حقوقی هست غر چند الکی نظر دادم چون منتشر نمیکنی که