۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
جهتگیری بازار طلا برای این هفته

با توجه به کم‌نوسان بودن بازارها و به طور خاص بازار طلا وکاهش نرخ ارز به نظر می‌رسد که در طول روزهای آتی تغییر قیمت نداشته باشیم و قیمت‌ها در این محدوده باقی بماند.

محمد کشتی آرای، نایب ریس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با صدای بورس:

امروز انس جهانی طلا به یک هزار و ۷۸۶ دلار رسید که به نسبت اول هفته یک دلار تغییر داشت ولی این هفته قیمت هر انس طلا تا یک هزار و ۷۰۵ دلار افزایش پیدا کرد .

ولی کاهش قیمت ارز باعث شد با توجه به کاهش قیمت ها در طول هفته، این هفته قیمت‌ها کاهشی را تجربه کنیم به طوری که سکه طرح قدیم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید با ۳۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۱ میلیون ۷۵۰ هزار تومان، نیم سکه با ۱۵۰ هزار تومان کاهش به ۵‌میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه با ۱۵۰ هزار تومان کاهش به ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار و سکه های گرمی بانک مرکزی با ۵۰ هزار تومان کاهش به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت هر مثقال طلای آب شده مبنای معاملات طلا در کشور هم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش در هر مثقال ۴ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار با حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش برای هر گرم به یک میلیون و ۱۴۸ هزار تومان دادوستد شد.

همچنین آخرین نرخ هر گرم طلای ۲۴ عیار با ۳۰ هزار تومان کاهش یک میلیون و ۵۳۰ هزار تومان دادوستد شد.

در طول هفته گذشته با توجه به کاهش دادوستد و همچنین کاهش تقاضا در این ایام رکود بازار حباب سکه را کاهش داد به طوری که حباب سکه به طور متوسط با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز به ۴۸۰ هزار تومان رسید.

هر دلار امریکا به طور متوسط ۳۹۰ تومان کاهش هفتگی داشت و قیمت‌ها بر اساس انس ۱۷۸۶ دلار و نرخ دلار بازار آزاد ۲۷ هزار و ۳۲۰ تومان ارائه شد.

پیش بینی می‌شود با توجه به کم‌نوسان بودن بازارها و به طور خاص بازار طلا وکاهش نرخ ارز به نظر می‌رسد که در طول روزهای تغییر قیمت نداشته باشیم و قیمت‌ها در این محدوده باقی می‌ماند.

کد خبر 438732

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =