«هیدی شیرهولتس»؛  اقتصاددان آموزشی

هیدی شیرهولتس در سال ۲۰۰۷ درباره سیاست‌های دوران بیکاری، راه‌های حمایت بلندمدت از بیکاران و سیاست‌های احتمالی برای بیرون کشیدن اقتصاد آمریکا از رکود پژوهش‌هایی انجام داد.

آموزش‌های اقتصادی نقش مهمی در بالا بردن دانش عمومی جامعه نسبت به اهمیت اقتصاد و اثر آن بر سیاستگذاری و خانوارها ایفا می‌کنند. در جوامعی که مردم از سنین پایین با اقتصاد آشنا می‌شوند، عموما شاهد شکل‌گیری اقتصادهای پویا، ثروت‌آفرین و شفاف هستیم. در چنین جوامعی مردم قدر سرمایه‌گذاری و رفاه ناشی از آن را می‌دانند و دولت‌ها برای تأمین مالی پروژه‌های ریز و درشت، معمولا به مردم مراجعه می‌کنند. خانم شیرهولتس از جمله اقتصاددانانی است که بر آموزش تمرکز داشته است.

سرآغاز
هیدی شیرهولتس متولد ۱۰ اکتبر ۱۹۷۱ در ایالت اوکلاهما، اقتصاددان آمریکایی است که هدایت تیم سیاستگذاری EPI را به عهده داشته است. EPI یا موسسه سیاستگذاری اقتصادی، اندیشکده غیرانتفاعی آمریکایی است که پژوهش‌های اقتصادی انجام می‌دهد و به تجزیه و تحلیل اثرات اقتصادی سیاست‌ها و پیشنهادها می‌پردازد. این موسسه گرایش‌های لیبرال متمایل به چپ دارد و دفتر اصلی آن در واشنگتن است. شیرهولتس از آگوست ۲۰۱۴ تا ژانویه ۲۰۱۷ به عنوان اقتصاددان ارشد در وزارت کار آمریکا (دوره ریاست جمهوری باراک اوباما) مشغول به کار بود. در عین حال، عمده فعالیت‌های شیرهولتس به تدریس و آموزش اثرات سیاست‌های اقتصادی بر خانوارهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط به سیاستگذاران، روزنامه‌نگاران و مردم اختصاص داشته است.

تحصیلات
هیدی شیرهولتس با تحصیل در رشته ریاضیات، در سال ۱۹۹۴ مدرک کارشناسی خود را از کالج گرینل در ایالت آیوا دریافت کرد. در سال ۱۹۹۶ موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته آمار از دانشگاه دولتی آیوا شد. او سپس در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۵ به ترتیب مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد و دکترای اقتصاد را از دانشگاه میشیگان دریافت کرد.

فعالیت‌ها
هیدی شیرهولتس از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ به عنوان استادیار اقتصاد در دانشگاه تورنتو مشغول به کار بود. او در سال ۲۰۰۷ به موسسه EPI پیوست. در این موسسه، شیرهولتس درباره سیاست‌های دوران بیکاری، راه‌های حمایت بلندمدت از بیکاران و سیاست‌های احتمالی برای بیرون کشیدن اقتصاد آمریکا از رکود پژوهش‌هایی انجام داد. او در نگارش دو کتاب «وضعیت آمریکای شاغل» که از بهترین کتاب‌های موسسه EPI به شمار می‌روند، مشارکت داشت. پیش از پیوستن به وزارت کار آمریکا، شیرهولتس مقالات و یادداشت‌های اقتصادی در نشریات مشهور و معتبر همچون واشنگتن پست وهافینگتون پست منتشر می‌کرد. پیش از این، او برای شهادت در برابر کنگره درباره مسائل مربوط به بازار کار آمریکا همچون بیمه بیکاری و مهاجرت فراخوانده شده بود.

کتاب‌ها
شیرهولتس در نگارش چند کتاب مشارکت داشته است. کتاب «وضعیت آمریکای شاغل» ویرایش سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ که هر دو از سوی انتشارات دانشگاه کورنل به چاپ رسیده‌اند و کتاب «سیاست‌های اقتصادی بحران‌های مالی» انتشارات دانشگاه آکسفورد سال ۲۰۱۷ از جمله فعالیت‌های مکتوب او به شمار می‌روند.

کد خبر 438670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =