تکلیف واکسیناسیون دانش‌آموزان چه شد؟

رییسی گفت: ما آمادگی داریم حتی برای والدین دانش‌آموزان هم که طبق برآورد ما بیش بر ۲۰ میلیون نفر هستند، واکسن تزریق کنیم.

به گزارش صدای بورس، علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره وضعیت واکسیناسیون در کشور، گفت: مدیریت کرونا را در شرایط بسیار سختی انجام دادیم. در حال حاضر با فراهم شدن واکسن، فضا بسیار مناسب شده و اعتماد مردم بسیار تامین شد.

واکسیناسیون دانشجویان؛ بدون محدودیت

رییسی اظهار کرد: در حال حاضر دو گروه که هدفمند برای واکسیناسیون به سراغ‌شان رفتیم؛ اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان بودند که واکسیناسیون اساتید تقریبا تمام شده است. واکسیناسیون دانشجویان هم آغاز شده و در این هفته با سرعت بسیار خوبی پیش می‌رود. باید توجه کرد که در سطح کشور سه میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو داریم که بدون محدودیت دارند واکسن تزریق می‌کنند. زیرا ما باید مراکز علمی‌مان را بازگشایی کنیم. در شرایطی که دانشجو و استاد واکسن تزریق کرده‌اند، با رعایت پروتکل‌های مناسب می‌توان بازگشایی را انجام داد.


بیشتر بخوانید:


جزئیات واکسیناسیون دانش آموزان

رییسی ادامه داد: ما یک برنامه بسیار خوبی با دستور وزیر بهداشت برای واکسیناسیون دانش‌آموزان انجام می‌دهیم که بعدا اعلام می شود. ما یا از منشاء واکسنی که از کوبا است یا واکسن سینوفارم را برای بررسی واکسیناسیون کودکان استفاده می کنیم. حتی اکنون مستنداتی آمده که همین واکسن سینوفارمی که داریم تزریق می‌کنیم، برای کودکان سه تا ۱۸ سال هم کاملا ایمن است و می‌توانیم کودکان و کل دانش‌آموزان را واکسینه کنیم. علاوه بر این واکسن داخلی خودمان، یعنی واکسن برکت هم مدارکش رسیده که مطالعه بالینی‌اش در این زمینه آغاز شود و مجوز واکسیناسیون دانش‌آموزان را دریافت کند.

برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس

وی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: علاوه بر این ما اعلام آمادگی کردیم که حتی برای والدین دانش‌آموزان هم که طبق برآورد ما بالغ بر ۲۰ میلیون نفر هستند، واکسن تزریق کنیم. در عین حال تزریق واکسن به رانندگان سرویس مدارس را هم در برنامه داریم. بعد از واکسیناسیون همه اینها اعم از معلمان، رانندگان سرویس ها، دانش آموزان و والدین شان، می‌توان مدرسه را باز کرد و مشکلی هم ایجاد نمی‌شود.

کد خبر 438635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =