رویای توقف خام فروشی را تعبیر کردیم

بر خلاف تحریم های موجود علاوه بر کشورهای همسایه به بیشتر قاره ها صادرات مواد اولیه دارویی و مواد اولیه صنایع مختلف دیگر انجام می‌شود، حتی به کشور هند که مهد تولید مواد اولیه دارو است مترونیدازول و استامینوفن را صادر کنیم.

سید محمد رضا موسوی اصفهانی، موسس و مدیرعامل صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز در گفت‌وگو با صدای بورس:

شرکت در از مجموعه شرکت های میان دست پتروشیمی فعال است، به صورتی که کواد اولیه از پتروشیمی می‌گیرد و مواد اولیه باقی صنایع را تولید می‌کند.

شرکت حدود ۱۸ شاخه از صنعت را ماده اولیه می‌دهد، عمده فعالیت در صنایع شیمیایی و دارویی است.

استراتژی رشد و توسعه به سمت تولید مواد موثره دارویی است که در طول ۳ سال محصولات مختلفی مانند استامینوفن و آسپرین را تولید کرده و در همین راستا به صورت عمودی در حال رشد بوده و به سمتی رفته که از مواد پایه نفتی محصولات دارویی را تولید کند و در تلاش رویایی کنار گذاشتن خام فروشی است.

در شرایط فعلی به سمت تولید مواد موثره دارویی حرکت می‌کنیم مواد مختلفی قابل ذکر است مانند متفورمین. مفنامیک اسید و استامینوفن DC مواردی است که به دانش فنی کامل رسیده و به سمت تولید صنعتی حرکت می‌کند.

نکته مهم این است که هر یک از موارد ذکر شده نیاز به مواد اولیه دارند که در مراحل مختلف تولیدی به سمت رسیدن به پایه های نفتی حرکت می‌کنند شرکت در آن راستا حرکت می‌کند.

برای مثال در تولید استامینوفن ماده اولیه استفاده شده pap است که در حال حاضر از چین و هند وارد می‌شود اولین طرح توسعه احداث واحدی با ظرفیت ۴ هزار تن است که تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

و کشور در بین کشورهای تولیدکننده و صادرکننده این دست محصولات قرار می‌دهد.

بیش از یک سوم از فروش شرکت صادرات است که به بیش ۲۰ کشور انجام می‌شود.

بر خلاف تحریم های موجود علاوه بر کشورهای همسایه به بیشتر قاره ها صادرات مواد اولیه دارویی و مواد اولیه صنایع مختلف دیگر انجام می‌شود، حتی به کشور هند که مهد تولید مواد اولیه دارو است مترونیدازول و استامینوفن را صادر کنیم.
کشورهایی حوزه خلیج فارس بازار هدف است همچنین عراق، پاکستان، هند و چین از دیگر مقاصد صادراتی شرکت است.

کد خبر 438616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =