لحظه به لحظه با بازار ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

کارشناسان بازار سهام ارزیابی می‌کنند روند اصلاحی در بازار ممکن است ادامه‌دار باشد. دلایل ریزش شاخص بورس چیست؟

به گزارش صدای بورس یکی از کارشناسان بازار سرمایه گفت: شاخص مقداری حرکت می‌کند اما در مجموع شاخص نزولی خواهد بود و افت شاخص به نظر می‌رسد هفته‌ها ادامه‌دار باشد. در حال حاضر احتیاط مهم‌ترین شرط سرمایه‌گذاری است و خرید یا فروش بدون آگاهی و توجه به شرایط بازار به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

۸:۴۸

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#کیمیاتک

#کالا

#فمراد

🔹بیشترین عرضه بورس

#ددامح

#وسخراج

#کدما

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#فجهان

#سپیدما

#اتکای

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#بپاس

#دی

۹:۰۵

بازار امروز با تعادل میان خریداران و فروشندگان آغاز به کار کرده است.

۹:۱۰

بانکی ها نوسان قیمت را تجربه می کنند.#دی, #وبملت, #وبصادر, #وپست, #سامان, #سمایه و #وزمین با گرایشی مثبت متعادل اند.#وآیند, #وخاور, #وسینا, #وملل, #ونوین و #وپارس با تعادل میان خریداران و فروشندگان افت قیمت را تجربه می کنند.

۹:۳۶

فلزات امروز معاملاتی با گرایشی منفی را تجربه می کنند.#فولاد, #فملی, #ذوب, #فخوز, #فایرا, #فروی, #کاوه, #فجر, #فاسمین, #کویر, #هرمز, #فسرب, #وسدید, #فسپا و #فرآور منفی و متعادل اند.#فنوال نماد پر عرضه ی گروه است.#فمراد, #فنفت و #فجهان نمادهای مورد توجه گروه اند.

۹:۵۰

فراورده های نفتی نیز با افت قیمت داد و ستد می شوند.#شپنا, #شبندر, #شتران, #شسپا, #شبهرن, #شاوان, #ونفت, #شپاس, #شرانل و #شراز منفی و متعادل اند.در این میان #شزنگ با افزایش تقاضا و #شبریز با تعادل میان خریداران و فروشندگان نمادهای مثبت گروه اند.

۹:۵۸

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۴۹۱,۵۶۹     

۵۳۹۳.۵۶ واحد منفی

ارزش بازار ۵۹,۸۰۸,۹۰۳ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۱۶,۰۷۹ میلیارد ریال

حجم معاملات ۲.۱۸۷ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

فولاد ۱۰۹۶ واحد منفی

شستا ۷۷۹ واحد منفی

فملی ۵۴۸ واحد منفی

پارس ۴۶۶ واحد مثبت

شپنا ۳۶۰ واحد منفی

اخابر ۲۸۴ واحد منفی

شتران ۲۴۳ واحد منفی

بیشترین حجم معاملات :

دی ۲۲۲ میلیون سهم

خساپا ۱۰۲ میلیون سهم

خودرو ۱۰۰ میلیون سهم

خبهمن ۷۴ میلیون سهم

کرمان ۶۷ میلیون سهم

۱۰:۱۹

محصولات شیمیایی نیز با نوسان قیمت داد و ستد می شوند.#کیمیاتک, #شصدف, #شکربن, #شتوکا, #شفارا, #شرنگی نمادهای پر تقاضای گروه اند.#ساینا و #داراب پر عرضه و #پترول, #شگویا, #آریا, #بوعلی, #شاراک, #زاگرس, #شیران, #شفارس, #پارسان و #شفن و #شلعاب منفی و متعادل اند.

۱۰:۲۰

بهبود تقاضا در این دقایق از بازار مشهود است.

۱۰:۵۵

کاشی و سرامیکی ها نیز نوسان قیمت را تجربه می کنند.#کصدف با افزایش تقاضا و #کساوه و #کپارس مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.#کترام نماد پر عرضه ی گروه است.#کحافظ و #کلوند با گرایشی منفی متعادل اند.

۱۱:۲۵

رایانه ای ها امروز با گرایشی منفی همراه اند.#تاپکیش تک نماد پر تقاضای گروه است.#سپیدار, #رافزا, #مرقام, #رانفور, #پرداخت, #رتاپ, #افرا و #رکیش با افت قیمت تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می کنند.

۱۱:۳۵

برقی ها نیز با افت قیمت همراه اند.#بجهرم, #بکهنوج, #بپیوند, #وهور, #بگیلان و #بزاگرس منفی و متعادل اند.#آبادا, #دماوند, #بفجر و #مبین مثبت و متعادل اند.

۱۱:۵۰

قندی ها نیز امروز با گرایشی منفی معامله می شوند.#قشکر #قلرست #قشهد #قزوین پر عرضه های گروه اند.#قثابت #قنیشا #قشیر #قصفها و #قپیرا منفی و متعادل اند.#قجام و #قمرو با تعادل میان خریداران و فروشندگان مثبت داد و ستد می شوند.

۱۲:۳۰

شاخص کل با افت هشت هزار واحدی همراه شد.

 افت هشت هزار و ۶۶۵واحدی شاخص کل (۰.۵۸درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۸۸هزار واحدی قرار داد.

شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۳۲درصد رشد کرد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از پنج هزار و ۶۹۵هزار میلیارد تومان رسید.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۴۱۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۷۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۱درصد یعنی هزار و ۱۹۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هفت درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات کاغذی» و «استخراج سایر معادن» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد فارس، فولاد و شپنا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به چکاوهح، خمحور و کماسه معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس معادل ۳۸میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی تولید محور خودرو با برتری ۱۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در۵۱نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۷۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۵۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 438605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =