صادرات شوکام به ۲۰ کشور دنیا

در نشست خبری یک دیدار یک عرضه فرابورس، دستاوردها و برنامه‌های شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با نماد معاملاتی «شکام» تشریح شد.

به گزارش صدای بورس ؛ سید محمدرضا موسوی اصفهانی، مدیرعامل شرکت کیمیا گران امروز بابیان اینکه در سه‌سال اخیرحاشیه سود خالص شرکت بیش از دو برابر افزایش یافته است، گفت: شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با قدمت بیش از دو دهه در تولید مواد اولیه شیمیایی و دارویی گامی بلند در جهت تکمیل زنجیره تولید مواد اولیه دارویی برداشته است.

او با بیان‌اینکه سرمایه شرکت ۹۰۰ میلیارد ریال است و طی ۵ سال اخیر سرمایه آن ۵ برابر شده است، اضافه کرد: شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز به عنوان شرکتی پیشرو در تولید محصولات اتوکسیله و پروپوکسیله در منطقه خاورمیانه، فعالیت خود را از سال ۷۴ با تولید انواع پلی‌اتیلن گلایکول‌های دارویی آغاز کرد و در گام‌های بعدی اقدام به تولید و عرضه انواع مختلف محصولات اتوکسیله و پروپوکسیله از جمله نونیل فنول‌های اتوکسیله، الکل‌های چرب اتوکسیله و اسیدهای چرب اتوکسیله کرد.

او گفت: این شرکت در راستای تلاش برای خودکفایی کشور و صرفه‌جویی ارزی، برای اولین بار در ایران موفق به تولید مونوپروپیلن گلایکول پایه شیمیایی و دارویی و نیز سایر مواد اولیه دارویی از جمله مترونیدازول شد.

مدیر عامل این شرکت با تاکید براینکه محصولات این شرکت به بیش از ۲۰ کشور دنیا صادر می‌شود، گفت: علی رغم وجود تحریم‌ها مواد اولیه دارویی و مواد اولیه صنایع مختلف علاوه بر کشورهای همسایه به تمام قاره‌های مختلف از جمله ترکیه، عراق، پاکستان و چین صادر می‌شود.


بیشتر بخوانید: مشکل عرضه اولیه نیست ، دامنه نوسان را حذف کنید


او اضافه کرد: همچنین شرکت کیمیاگران امروز موفق شده به کشور هند که مهد تولید مواد اولیه دارویی است، محصولات خود را صادر کند.

موسوی اصفهانی،‌ رشد و توسعه کشور به سمت تولید مواد موثر دارویی را استراتژی شرکت کیمیاگران امروز در سه سال گذشته برشمرد و گفت:در طی این سال‌ها موفق شدیم محصولات مختلفی چون استامینوفن و آسپرین را به تولید برسانیم.

او درباره محصولات این شرکت نیز توضیح داد: حوزه فعالیت این شرکت در بخش‌هایی چون صنایع شوینده، دارویی، نساجی،آرایشی بهداشتی،چرم‌سازی،غذایی، رنگ ورزین، چسب سازی، سموم کشاورزی، کاغذ و چوب، سرامیک و کاشی، فلزکاری، لاستیک و پلاستیک و نفت است.

مدیر عامل شوکام درباره ویژگی‌های شرکت نیز گفت: شرکت کیمیاگران‌امروز دومین تولیدکننده استامینوفن و آسپرین و چهارمین تولیدکننده مترونیدازول در دنیا است.

موسوی‌اصفهانی اضافه کرد: این شرکت درسال ۸۰ تولید مواد دارویی از جمله مترونیدازول پرمصرف ترین آنتی‌بیوتیک کشور را تولید و در سال ۹۰ موفق به تولید استامینوفن و در اوایل سال ۱۴۰۰ نیز ماده اولیه آسپرین تولید و راهی بازار شد.

در ادامه این نشست، غلامرضا گل‌گیر مدیرعامل شرکت کارگزاری امین آوید به عنوان مشاور پذیرش شرکت «شکام» در فرابورس، نیز گفت: شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز، یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه تولید مواد اولیه دارویی و همچنین پایین‌دستی مواد شیمیایی و بالادستی مواد دارویی است.

او در اختیار داشتن پروژه‌های توسعه‌ای متعدد را از نقاط قوت این شرکت ذکر کرد و گفت : با تامین مالی از طریق ورود به بازار سرمایه و عرضه سهام، سرعت اجرای طرح‌های توسعه‌ای آن افزایش می‌یابد.

گل‌گیراین را هم گفت که با توجه به صادرات محصولات این شرکت به بیش از ۲۰ کشور، نیاز به تامین ارز برای تامین مواد اولیه نیز برطرف شده است.

گفتنی‌ اینکه؛ شرکت کیمیاگران‌امروز، ۳ خرداد ۱۴۰۰ ثبت و در۱۰ خرداد با نماد معاملاتی «شکام» در فرابورس ثبت شد.

کد خبر 438596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =