از هفته آینده، برق قطع نمی شود

رخشانی مهر گفت: با خنک شدن هوا از هفته آینده دیگر قطع برق نخواهیم داشت.

به گزارش صدای بورس، غلامعلی رخشانی مهر، معاون هماهنگی و توزیع شرکت توانیر گفت: امسال با دو پدیده روبه‌رو بودیم، نخست خشکسالی خیلی شدید که طی آن شاهد کاهش ذخیره آب نیروگاه‌های برق آبی کشور به کمتر از نصف بودیم. به این ترتیب تولید حدود چهار هزار مگاوات برق از محل منابع برق آبی را از دست می‌دهیم.

او ادامه داد: از طرف دیگر به دلیل گرمای شدید زودرس، لوازم سرمایشی زودتر از موعد معمول وارد مدار مصرف شدند؛ و پدیده مشکل‌زای جدیدی که امسال با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، مصرف برق واحدهای غیر مجاز استخراج ارز دیجیتال است.


بیشتر بخوانید:

بهای برق از امروز افزایش می‌یابد


معاون هماهنگی و توزیع شرکت توانیر با اشاره به انتشار جداول خاموشی برق در کشور گفت: از هفته آینده با خنک شدن هوا جداول خاموشی در کشور حذف می شود و دیگر قطع برق نخواهیم داشت، تا به امروز هم جداول احتمالی بوده است.‌

رخشانی مهر در پایان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: اما به طور کلی در حال حاضر برنامه‌ای برای خاموشی برنامه ریزی شده در کشور نداریم قطعی‌های پراکنده که بعضا در تهران و برخی نقاط کشور شاهدیم به دلیل مصرف بالا و افزایش بار شبکه است که روی شبکه‌های توزیع و فوق توزیع تاثیر گذاشته و منجر به خاموشی‌های پراکنده می‌شود.

کد خبر 438577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =