از معاملات بیت کوین مالیات گرفته می‌شود

مقامات هند تصمیم دارند بر معاملات و تجارت ارز مجازی در این کشور مالیات وضع کنند.

به گزارش صدای بورس، دولت هند عقیده دارد فعالیتی که درآمدزایی می‌کند باید مشمول مالیات شود، بنابراین بر معاملات و تجارت ارزهای مجازی هم باید مالیات وضع شود.

دولت هند عقیده دارد فعالیتی که درآمدزایی می‌کند باید مشمول مالیات شود. اداره مالیات هند موافق وضع مالیات بر معاملات ارز مجازی است ولی این بدان معنا نیست که ارزهای مجازی به عنوان یک گروه سرمایه‌ای معتبر پذیرفته می‌شوند.


بیشتر بخوانید:

اخذ مالیات از خانه ها و خودروهای لوکس چه نتایجی دارد!؟


طبق گفته رئیس سابق رزرو بانک هند، ارزهای مجازی باید به عنوان یک سرمایه و کالای قانونی در هند پذیرفته شوند و بعد تحت حاکمیت قوانین موجود قرار بگیرند. وی اضافه کرد مقامات هند باید از دیدگاه مالیاتی مراقب سرمایه‌گذاری‌های مجازی افراد باشند.

مطالعات شرکت تحقیقات بازار فایندر نشان می‌دهد هند از نظر استفاده از ارزهای مجازی در رتبه دوم دنیا قرار دارد و ۳۰ درصد از افراد این کشور ادعا می‌کنند ارز مجازی در اختیار دارند.

به گزارش تسنیم، طبق این گزارش، در هند، بیت کوین (۱۶ درصد) محبوب ترین ارز مجازی است و پس از آن ریپل (۸ درصد)، اتریوم (۶ درصد) و بیت کوین کش(۶ درصد) قرار دارند. علی‌رغم اقدامات دولت هند برای محدود کردن سرمایه های دیجیتال، سرمایه‌گذاری در ارزهای مجازی در این کشور از ۹۲۳ میلیون دلار در آوریل ۲۰۲۰ به ۶.۶ میلیارد دلار در مه ۲۰۲۱ رسیده است.

کد خبر 438572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =