لحظه به لحظه با بازار ۲۳ شهریور ۱۴۰۰

در پایان بازار دوشنبه شاخص کل بورس با ۱۴ هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و ۴۵۷ هزار واحد قرار گرفت. روند بازار امروز به چه صورت است؟

به گزارش صدای بورس یکی از کارشناسان بازار سهام درباره روند بورس امروز گفت: روند شاخص و کلیت بازار تا آخر شهریور ماه به همین صورت و به شکل اصلاحی خواهد بود. دلیل این موضوع هم تحولات شرکت‌های سرمایه‌گذاری و صورت‌های مالی شرکت‌ها است.

۸:۵۸

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#کیمیاتک

#کالا

#شسینا

🔹بیشترین عرضه بورس

#ددامح

#کدما

#وسخراج

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#فجهان

#سپیدما

#بنو

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#ثرود

#کمرجان

#ثباغ

۹:۰۵

بازار امروز متعادل و با گرایشی مثبت آغاز به کار کرده است.

۹:۱۲

فلزات اساسی امروز با گرایشی مثبت داد و ستد می شوند.#فولاد, #فملی, #ذوب, #فخوز, #فایرا, #فروی, #کاوه, #کویر, #فجر, #فولاژ و #هرمز مثبت و متعادل اند.#فمراد, #فولای, #فنفت و #فجهان نمادهای مورد توجه گروه اند.#فسپا, #کیمیا و #فخاس منفی و متعادل اند.

۹:۲۳

فراوردهای نفتی نیز با گرایشی مثبت همراه اند.#شبندر, #شپنا, #شتران, #شسپا, #شبریز, #ونفت, #شاوان, #شرانل, #شراز و #شزنگ مثبت و متعادل اند.#شبهرن و #شپاس نیز با افت قیمت تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می کنند.

۹:۴۹

محصولات شیمیایی نیز معاملاتی مثبت را تجربه می کنند.#کیمیاتک, #شصدف, #بوعلی, #شسینا, #شکربن, #شفارا و #ساینا با افزایش تقاضا داد و ستد می شوند.#پترول, #نوری, #شگویا, #آریا, #تاپیکو, #فارس, #شاراک, #شیران مثبت و متعادل اند.#شلرد, #کرماشا, #شتوکا و #مارون با تعادل میان خریداران و فروشندگان افت قیمت را تجربه می کنند.

۱۰:۳۰

خودرویی ها نیز امروز همسو با دیگر گروه ها با گرایشی مثبت داد و ستد می شوند.#خودرو, #خساپا, #خگستر, #خپارس, #خبهمن, #خاور, #خزامیا, #خزر, #خوساز, #خمحرکه و #خکار از جمله نمادهای مثبت و متعادل گروه اند.#خمحور, #خکرمان و #خدیزل نمادهای منفی گروه اند.

۱۰:۳۲

در این دقایق محصولات شیمیایی نیز بهبود تقاضا را تجربه می کنند. #شپترو, #شاروم, #شغدیر, #شپارس و #شرنگی با رشد قیمت با افزایش تقاضا همراه شدند.

۱۰:۳۹

مخابراتی ها نیز با تعادل میان خریداران و فروشندگان داد و ستد می شوند.#اخابر و #همراه نیز با گرایشی مثبت متعادل اند.

۱۰:۵۵

گروه هتل داری امروز با نوسان قیمت داد و ستد می شوند.#گشان, #گنگین و #گپارس با گرایشی منفی متعادل اند.#گکیش پر عرضه ی گروه است.#گدنا و #گکوثر نیز مثبت و متعادل معامله می شوند.

۱۱:۲۰

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۴۹۶,۲۷۵     

۲۱۰۴۹.۹۹ واحد مثبت

ارزش بازار ۶۰,۰۰۷,۳۲۹ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۴۱,۲۲۹ میلیارد ریال

حجم معاملات ۴.۵۴۴ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

پارسان ۱۳۰۲ واحد مثبت

نوری ۹۲۰ واحد مثبت

شستا ۸۴۹ واحد مثبت

شبندر ۸۰۴ واحد مثبت

شپنا ۷۹۶ واحد مثبت

فملی ۷۴۸ واحد مثبت

شتران ۷۴۸ واحد مثبت

بیشترین حجم معاملات :

دی ۳۶۹ میلیون سهم

خساپا ۳۲۰ میلیون سهم

خودرو ۲۰۶ میلیون سهم

شبندر ۱۸۸ میلیون سهم

وبصادر ۱۶۰ میلیون سهم

۱۱:۵۵

#برکت #دیران #ددام #دتوزیع #دجابر #داوه #دکپسول از جمله نمادهای مثبت گروه دارویی هستند. 

۱۲:۲۰

در حالیکه بازار در نمادهای بزرگ از تقاضای مناسبی برخوردار است عرضه حقوقی ها نماد فملی را در آستانه ورود به محدوده منفی قیمتی قرار داده است.

۱۲:۳۰

رشد ۲۱هزار و ۷۳۰واحدی شاخص کل (۱.۴۷درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۹۶هزار واحدی قرار داد.

شاخص‌ هم وزن نیز ۱.۷۸درصد رشد کرد. نمادهای پارسان، نوری و فولاد بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۶هزار میلیارد تومان رسید.

در دررس امروز حقیقی‌ها حدود ۳۱۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۴درصد یعنی ۵۰هزار و ۱۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «محصولات شیمیایی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سرمایه گذاری‌های استانی» و «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد فملی، شپنا و شبریز لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به فولاد، پارسان و فوکا معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ معادل ۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی فولاد مبارکه اصفهان با برتری ۳۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۰۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۳۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 438551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =