شاخص کل با افت ۱۴هزار واحدی همراه شد

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۲۲ شهریورماه، با کاهش ۱۴ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس، افت ۱۴هزار و ۷۰۹واحدی شاخص کل (یک درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۷۵هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ هم وزن نیز ۱.۳۵درصد افت کرد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۶هزار و ۸۶۵میلیارد تومان رسید. نمادهای فارس، میدکو و فملی بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.
در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۵۴۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۷۸۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۹درصد یعنی ۱۳۲۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هشت درصد از کل معاملات شد.


بیشتر بخوانید:


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات کاغذی» و «خدمات فنی و مهندسی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد فولاد، شبندر و فملی لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به بنو، مدیریت و فسپا معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۶۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بیمه تجارت نو با برتری ۳۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۵نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۶۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۷۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 438513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =