لحظه به لحظه با بازار ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

دیروز بازار سرمایه با افت شاخص و نمادهای شاخص‌ساز مواجه شد. در نهایت دیروز شاخص کل بورس با ۴۰ هزار واحد منفی در کانال یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد قرار گرفت. بازار امروزبه چه صورت است؟

به گزارش صدای بورس یکی از کارشناسان بازار سهام درباره روند بازار دیروز گفت: به نظر می‌رسد روند بازار به طور کلی تا ماه آینده مثبت و صعودی باشد. و متغیر اصلی اثرگذار در تعیین تحرکات فعلی بازار هم دلار است که پیش‌بینی می‌شود اگر صعودی نباشد حداقل در همین محدوده فعلی نوسان کند.

۸:۵۰

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#کیمیاتک

#کالا

#فمراد

🔹بیشترین عرضه بورس

#کدما

#ددامح

#سنیر

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#فجهان

#مدیریت

#فرابورس

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#فزرین

#کمرجان

#وهامون

۹:۰۹

بازار امروز متعادل و نوسانی آغاز به کار کرده است.

۹:۳۰

فلزات اساسی امروز با نوسان قیمت همراه اند.#فروی, #وسدید, #هرمز, #کاوه, #فجر, #فروس, #فنورد و #ارفع مثبت و متعادل اند.#فملی, #فایرا, #فزرین, #فروی, #فاسمین, #فسرب با تعادل میان خریداران و فروشندگان با افت قیمت همراه اند.#فجهان, #فمراد و #فافق نمادهای مورد توجه گروه اند.

۹:۳۱

خودرویی ها نیز نوسان قیمت را تجربه می کنند.#خودرو, #خساپا, #خبهمن, #خمهر, #خشرق و #تشتاد با گرایشی مثبت متعادل اند.#خگستر, #خپارس, #خزامیا, #خکار, #خمحرکه, #ختوقا, #خرینگ, #خمهر و #خریخت با تعادل میان خریداران و فروشندگان با افت قیمت همراه اند.#خپویش, #خکرمان و #خکاوه پر عرضه های گروه اند.

۹:۴۰

بانکی ها امروز معاملاتی همراه با افت قیمت را تجربه می کنند.#دی, #وبملت, #وبصادر, #وپارس, #وپاسار, #ونوین, #وسینا و #وزمین با گرایشی منفی متعادل اند.#وتجارت با تعادل میان خریداران و فروشندگان تک نماد مثبت گروه است.

۹:۴۵

فراورده های نفتی یکپارچه منفی افت قیمت را تجربه می کنند.#شبندر, #شپنا, #شتران, #شسپا, #شبهرن, #ونفت و #شرانل با گرایشی منفی متعادل اند.#شپاس, #شزنگ و #شراز با فشار فروش داد و ستد می شوند.

۹:۵۷

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۴۷۶,۹۳۳     

۱۳۰۴۹.۲۷ واحد منفی

ارزش بازار ۵۹,۲۰۶,۸۵۳ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۱۹,۷۷۷ میلیارد ریال

حجم معاملات ۲.۵۲۹ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

فملی ۱۴۴۴ واحد منفی

میدکو ۸۸۱ واحد منفی

اخابر ۷۶۲ واحد منفی

فولاد ۷۲۹ واحد منفی

شپنا ۷۰۰ واحد منفی

شستا ۶۷۲ واحد منفی

فارس ۶۴۳ واحد منفی

بیشترین حجم معاملات :

دی ۵۰۰ میلیون سهم

خودرو ۱۹۸ میلیون سهم

خساپا ۱۶۳ میلیون سهم

خگستر ۱۴۲ میلیون سهم

کرمان ۱۴۰ میلیون سهم

۱۰:۲۰

مخابراتی ها نیز با گرایشی منفی داد و ستد می شوند.#اخابر با فشار فروش و #همراه با افت قیمت متعادل معامله می شوند.

۱۰:۲۲

خدمات فنی و مهندسی نیز با افت قیمت داد و ستد می شوند.#رمپنا, #رنیک و #تپولا منفی و متعادل اند.#تابا و #رتکو پر عرضه های گروه اند.

۱۰:۲۳

بهبود تقاضا در این دقایق از بازار محسوس است.در خودرویی ها #خساپا, #خبهمن, #ختور, #خشرق و #خریخت با گرایشی مثبت متعادل و #خفناور, #خفنر و #تشتاد با افزایش تقاضا داد و ستد می شوند.

۱۰:۳۴

حمل و نقلی ها نیز افت قیمت را تجربه می کنند.#حریل, #حآسا, #حفارس, #حپارسا, #حبندر با فشار فروش پر عرضه های گروه اند.#حرهشا نماد مورد توجه گروه است.

۱۰:۴۰

قندی ها نیز افت قیمت را تجربه می کنند.#قثابت, #قشهد و #قچار پر عرضه داد و ستد می شوند.#قشکر, #قنیشا, #قشیر, #قشرین, #قپیرا و #قمرو با افت قیمت متعادل اند.#قجام مثبت و متعادل گروه است.

۱۱:۰۰

سهم برکت با قیمت ۴۰۰۱ تومان با افت بیش از ۲ درصد همراه شده و حجم معامله ۳۴ میلیونی داشته است ؛ #ددام #دجابر #دفرا نمادهایی هستند که در سقف روزانه قرار گرفته‌اند. 

۱۱:۰۷

لاستیک و پلاستیکی ها نیز با نوسان قیمت داد و ستد می شوند.#پدرخش با افزایش تقاضا و نمادهای #پتایر, #پلوله و #پاسا با گرایشی مثبت متعادل اند.#پتایر, #پلاسک, #پکرمان, #پسهند, #پکویر و #پیزد با افت قیمت متعادل معامله می شوند.

۱۱:۱۰

روند معاملات خودرویی‌ها :

 #خودرو با قیمت ۲۰۹.۳ تومان با افزایش بیش از ۱.۵ درصد حجم معاملات ۳۷۸ میلیونی داشته است؛ خرید حقیقی ۹۶ درصد و حقوقی ۴ درصد 

 #خگستر حوالی صفر تابلو با نوسان منفی به قیمت ۲۹۳.۴ تومان رسیده و دادوستد ۲۳۵ میلیون سهم را ثبت کرده است؛ خرید حقیقی ۹۶ درصد 

 #خپارس با قیمت ۱۲۲.۴ تومان نوسان مثبت حوالی صفر تابلو داشته و دادوستد ۱۶۰ میلیون سهم را ثبت کرده است؛ خرید حقیقی ۹۹ درصد 

#خبهمن با رشد ۳ درصدی به قیمت ۱۷۳ تومان رسیده و جابجایی ۱۷۰ میلیون سهم را نشان می‌دهد؛ خرید حقیقی ۷۲ درصد و حقوقی ۲۸ درصد 

 #خزامیا افت بیش از ۱ درصدی داشته و با قیمت ۷۵۴ تومان دادوستد بیش از ۲۰ میلیون سهم را ثبت کرده است؛ خرید حقیقی ۹۱ درصد 

 #خساپا با رشد ۳ درصدی و قیمت ۱۹۱.۵ تومان حجم معامله ۳۶۰ میلیونی داشته است؛ خرید حقیقی ۹۴ درصد 

۱۲:۰۵

سهم پالایش با قیمت ۷۷۹۰ تومان با افت ۱.۵ درصدی حجم معامله ۳۲ میلیونی داشته و #دارایکم همراه با نوسانات مثبت حوالی صفر تابلو با قیمت ۱۲۹۷۷ تومان دنبال می‌شود. 

۱۲:۳۰

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۲۲ شهریورماه، با کاهش ۱۴ هزار واحدی به کار خود پایان داد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۶هزار و ۸۶۵میلیارد تومان رسید. نمادهای فارس، میدکو و فملی بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.
در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۵۴۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۷۸۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۹درصد یعنی ۱۳۲۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هشت درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات کاغذی» و «خدمات فنی و مهندسی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد فولاد، شبندر و فملی لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به بنو، مدیریت و فسپا معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۶۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بیمه تجارت نو با برتری ۳۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۵نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۶۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۷۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 438481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =