نیاز ۲۵۰ میلیون یورویی برای تولید هر  ۵۰۰  مگاوات/ بازار سرمایه ورود کند

نیروگاه ۱۰ هزار مگاواتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

صدای بورس- محبوبه‌ قرمزچشمه؛ صنایع به خصوص صنایع فولادی از قطعی برق آسیب‌های جبران‌ناپذیری متحمل می‌شوند، برای حل این مشکل فولادی‌ها، وزارت صمت و وزارت نیرو در قالب تفاهم نامه ای قرار است یک نیروگاه ۱۰ هزار مگاواتی بسازند تا با اضافه شدن این حجم از برق، بخشی از مشکل برق صنعت خود را حل کند.

مجری طرح احداث ۱۰ هزارو پانصد مگاوات نیروگاه حرارتی وخورشیدی
این سرمایه‌گذاری می‌تواند از طریق بازارسرمایه و فاینانس‌های داخلی و خارجی باشد
و همچنین شرکت‌ها از منابعی که در اختیار دارند می توانند استفاده کنند.

سید زمان حسینی، مجری طرح احداث ۱۰ هزارو پانصد مگاوات نیروگاه حرارتی وخورشیدی در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت نیرو و وزارت صمت مبادله شده مقرر شد که از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی این نیروگاه ها در صنایع برق و فولادی اجرا شود.
وی افزود: این طرح باعث می شود که برق به صورت مداوم برقرار باشد و همچنین مدت زمانی که نیاز نباشد برق را وارد شبکه و یا به شرکت توانیر بفروشند.

نیاز سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیون یورویی برای هر ۵۰۰ مگاوات

مجری طرح احداث ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی وخورشیدی بیان کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت صمت و وزارت نیرو انجام شده، اجرایی شدن این طرح ۳ سال طول می‌کشد و سرمایه‌گذاری به عهده سرمایه گذاران است و بالغ بر ۱۰ هزار و پانصد مگاوات و برای هر ۵۰۰ مگاوات ۲۵۰ میلیون یورو نیاز به سرمایه گذاری دارد همچنین نیاز به صدور یکسری مجوزها از سمت دولت برای محیط زیست و تامین اب وگاز است.


بیشتر بخوانید:


وی در ارتباط با درخواست خود از دولت گفت: برای ایجاد این نیروگاه نیازمند صدور مجوز هایی از سمت دولت هستیم همچنین امیدواریم برای تامین گاز مورد نیاز این نیروگاه ها همکاری لازم انجام شود و مشوق هایی از سمت وزارت نیرو برای مشارکت بیشتر بخش خصوصی صادر شود. و وزارت نیرو با مجوزهایی که از دولت می گیرد سرمایه گذاران را تشویق به حضور و مشارکت در اجرای این پروژه کند.

سرمایه گذاری در پروژه ها از طریق بازار سرمایه

حسینی افزود: این سرمایه گذاری می تواند از طریق بازار سرمایه و فاینانس های داخلی و خارجی باشد و همچنین شرکت ها از منابعی که در اختیار دارند می توانند استفاده کنند .
وی بیان کرد: این طرح باعث می‌شود که انرژی الکتریکی به صورت بهینه در اختیار مصرف کنندگان انرژی بزرگ قرار بگیرد و برق به صورت دائم ومستمر برقرار باشد.

کد خبر 438428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =