دولت به صنعت فولاد دردسر هدیه ندهد

برنامه شرکت فولاد جنوب ایجاد واحدی نبرد و توسعه بخش ذوب بود و ئبا اتفاقات برق کلیه ظرفیت توسعه مجموعه فولاد جنوب متوقف شده.

احمد دنیا نور، ریس هیات مدیره شرکت فولاد جنوب در گفت‌وگو با صدای بورس:

در مورد افزایش قیمت برق در سال جاری اتفاق بسیغار بدی برای صنعت فولاد است، زمانی که فولاد در سرمایه‌گذاری و در حال ایجاد بود و از 380 هزار تن از در سال 68 تا 40 میلیون تن در سال 1400 و توسعه بزرگی بود و جایگاه خوبی را ایجاد کرد، در این زمان بررسی شد که میزان قیمت انرژی برق چقدر بود و با اون نسبت حجم سرمایه‌گذاری را تنظیم کردند.

امروز که شاهد افزایش ناگهانی 5-6 برابری قیمت فولاد هستیم بی شک اگر فکر عاجلی نشود فولادی ها از چرخه تولید خارج می‌شوند.

آنچه که وزارت نیرو در نظر دارد امکان تامین برق با ثبات نیست و باید فولاد ساز ها خود فکری کنند و برنامه زمانبری است و نیاز به برنامه مدون دارد، به نظر می‌رسد که افزایش قیمت اقدام خطرناکی برای صنعت فولاد است.

کنترل قیمت در مقصد اقدام مناسبی نیست تا به حال موفق نبوده و نیست، قیمت باید در مبدا مدیریت و همانجا اندازگیری شود تا محصولی با قیمت مناسب به دست متقاضی برسد.

هنگامی که بر محصول و کنترل قیمت آن تمرکز شود قطعا حرکت موفقیت آمیزی نیست .

برنامه شرکت فولاد جنوب ایجاد واحدی نبرد و توسعه بخش ذوب بود و ئبا اتفاقات برق کلیه ظرفیت توسعه مجموعه فولاد جنوب متوقف شده.

دولت صنعتی که در 40 سال گذشته و با فشارهای زیاد تحریم توانسته رشدی این چنین داشته باشد با ایجاد قیمت بالا موجب دردسر نشود، هدیه دولت می‌تواند کنترل قیمت برق و فشار نیاوردن به مقاطع مختلف فولاد باشد.

کد خبر 438396

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =