۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
سبزپوشی شاخص در اولین روز هفته

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۲۰ شهریورماه، با رشد ۴۵۰۰ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس، رشد چهار هزار و ۵۱۲ واحدی شاخص کل (۰.۳درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۰هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۶درصد افت کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از هفت هزار و ۵۳۵میلیارد تومان رسید.

نمادهای فملی، رمپنا و شپدیس بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۴۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هفت هزار و ۵۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۱درصد یعنی هزار و ۵۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۶درصد از کل معاملات شد.


بیشتر بخوانید:


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «سیمان، آهک و گچ» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «خدمات فنی و مهندسی» و «لاستیک و پلاستیک» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد فولاد، وآیند و شپنا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به رمپنا، اپال و مدیریت معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۶۷میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی گروه مپنا با برتری ۱۲۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۵۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۸۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۷۷۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 438378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =