بهترین راه برای قیمت گذاری کالاها، بورس کالاست

کشاورز گفت: بهترین راه برای قیمت گذاری، عرضه کالاها در بورس کالا و قیمت گذاری از طریق این بازار است.

به گزارش صدای بورس، در شرایطی که روز گذشته علی نیکزاد، نایب رییس مجلس از کاهش دستوری قیمت سیمان به نرخ ۲۵ هزار تومان و فولاد به ۱۰ هزار تومان طی هفته های آینده خبر داد، معاون وزیر صمت بهترین راهکار برای برون رفت از مشکلات فعلی صنایع مادری چون سیمان و فولاد را تعیین قیمت این محصولات از طریق بازاری شفاف مانند بورس کالا به جای قیمت گذاری دستوری خواند.

‌اسدالله کشاورز، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت به صحبت های مطرح شده در خصوص قیمت گذاری دستوری سیمان و فولاد واکنش نشان داد و گفت: قیمت گذاری دستوری نیازمند نظارتی دقیق است که اکنون نظارت دقیق برای این اقدام وجود ندارد؛ بنابراین بهترین راه برای قیمت گذاری، عرضه کالاها در بورس کالا و قیمت گذاری از طریق این بازار است.


بیشتر بخوانید:


کشاورز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بورس کالا می تواند باعث و بانی گرانی محصولات باشد یا خیر، گفت: بورس کالا نمی تواند باعث گرانی و افزایش قیمت کالاها شود اما قیمت گذاری کالاها در بورس کالا مستلزم آن است که زیرساخت های درستی برای این بازار در نظر گرفته شود.

معاون وزیر صمت اظهار داشت: در صورت تعریف ساختار مناسب، نه تنها عرضه کالاها در بورس کالا باعث افزایش قیمت نمی شود بلکه زمینه کاهش قیمت به واسطه معاملات شفاف در این بازار فراهم خواهد شد.

وی به حذف وجود واسطه‌گری در اقتصاد کشور اشاره و اظهار کرد: باید شرایطی فراهم شود تا همه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برای انجام معاملات وارد این بازار شوند، در این صورت بورس کالا می تواند به عنوان بهترین محل برای عرضه کالاها و انجام معاملات در نظر گرفته شود.

کشاورز به سنا خاطرنشان کرد: بهترین شیوه برای انجام معاملات، بورس کالا است که در کل دنیا هم معاملات کالاهایشان در این فضا انجام می شود و برای وجود شفافیت در معاملات و قیمت گذاری کالاها از این مسیر عبور می کنند.

کد خبر 438256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =