«حافرین» سهم صندوق‌های سرمایه‌گذاری/ بازی سوم و پایانی

«حافرین» برای سومین بار و با کاهش ۳۸ درصدی نسبت به سقف قیمتی عرضه در سال گذشته، دوشنبه با روشی متفاوت عرضه می‌شود.

به گزارش صدای بورس، «حافرین» بعد از کش‌وقوس‌های فراوان دوشنبه هفته آینده با شیوه‌ای متفاوت عرضه خواهد شد.

«حافرین» از آن عرضه‌های اولیه‌ای است که سروصدای زیادی داشت و با دودلی چندباره عرضه "بیام و نیام‌های پیاپی"، آش بازار عرضه اولیه را حسابی شور کرد.

این سهم ابتدا قرار بود اسفند سال گذشته در فرابورس با سقف قیمتی ۵۳۸۵ ریال عرضه شود که با کش‌وقوس‌های فراوان لغو و درست یک هفته بعد اعلام شد سقف قیمت این سهم این‌بار با کاهش حدود ۱۷ درصد به ۴۴۴۸ ریال رسید.

همه معامله‌گران و سهامداران که دست به جیب، خیالشان از عرضه آن راحت شده بود، یکبار دیگر با خبر لغو برای مرتبه دوم مواجه شدند و آب سردی بر پیکره بازارسرمایه ریخته شد.

اما این پایان ماجرا نبود و «حافرین» این‌بار و برای سومین بار متوالی، با قیمت ۳۳۳۳ ریال قرار است وارد بازار فرابورس شود که البته نسبت به دفعات اول و دوم به ترتیب ۲۵ و ۳۸ درصد افت قیمت داشته است.


بیشتر بخوانید:


خریداران خاص "حافرین" کدامند؟

نکته قابل تامل در این عرضه آن است که بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، صرفا متقاضیان واجد شرایط یعنی صندوق‌های سرمایه‌گذاری قادر به ثبت سفارش آن هستند و این خبر به مثابه تیری بر قلب سهامدارانی بود که بی‌صبرانه منتظر بودند تا تکلیف عرضه این سهم مشخص شود.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده فرابورس، تعداد سهام کل قابل عرضه ۳۷۱ میلیون و ۴۰۰ هزار سهام معادل پنج درصد از کل سهام شرکت خواهد بود که حداکثر سهام قابل خریداری برای هر کد معاملاتی ۷۴ میلیون است.

شیوه‌های جدید عرضه اولیه چیست؟

از این پس عرضه‌های اولیه به یکی از روش‌های عرضه به عموم، عرضه به صندوق‌ها و عرضه ترکیبی خواهد بود که در روش آخر(ترکیبی) ابتدا سهام به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه و پس از کشف قیمت توسط آنها به عموم مردم تخصیص می‌شود. همچنین در روش عرضه به صندوق‌ها تنها آنها قادر به ثبت سفارش خواهند بود و سایر متقاضیان امکان شرکت در عرضه اولیه را ندارند.

«حافرین» سهم صندوق‌های سرمایه‌گذاری/ بازی سوم و پایانی

کد خبر 438239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • و IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    من که نمی‌فهمم یعنی چی