لحظه به لحظه با بازار ۱۶ شهریور ۱۴۰۰

دیروز بازار سهام با روندی مثبت به پایان رسید. همچنین بیشتر نمادهای شاخص‌ساز و کوچک بازار هم در روندی تعادلی قرار گرفتند. روند بازار امروز به نظر کارشناسان بازار سرمایه چگونه است؟

به گزارش صدای بورس یکی از کارشناسان بازار سرمایه درباره روند بازار امروز گفت: بازار کماکان با روند نوسانی که برای این هفته پیش‌بینی کرده بودیم ادامه مسیر خواهد و در انتهای بازار امروز با اتمام فروش‌های مورد نیاز برخی از معامله‌گران برای عرضه اولیه، نشانه‌هایی از بهبود معاملات به نفع خریداران مشهود می‌شود.

۸:۵۰

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#شسپا

#فمراد

#کنور

🔹بیشترین عرضه بورس

#ددامح

#لپارس

#وسخراج

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#مدیریت

#کپرور

#مدیریت

#فولای

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#وهامون

#فرابورس

#ثپردیس

۹:۱۲

افت ۵هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در این لحظه در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۲هزار واحد قرار گرفته است.

نمادهای #شسپا، #شبندر و #برکت بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای #فولاد، #شستا و #فملی بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

۹:۱۵

فراورده های نفتی با افت قیمت داد و ستد می شوند.#شسپا نماد مورد توجه گروه است.#شبندر, #شپنا, #شتران, #شبریز, #شبهرن, #شرانل, #شپاس و #شراز منفی و متعادل اند.

۹:۲۰

فلزات اساسی نیز با گرایشی منفی همراه اند.#فولاد, #فملی, #ذوب, #فخوز, #هرمز, #کاوه, #فجر, #فپنتا و #ارفع با افت قیمت تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می کنند.#فافق و #فمراد با افزایش تقاضا #فایرا و #فنورد مثبت و متعادل اند.

۹:۲۳

بانکی ها نیز با افت یکپارچه قیمت همراه اند.#دی, #وبملت, #وتجارت, #وبصادر, #وپارس, #وکار و #ونوین با تعادل میان خریداران و فروشندگان افت قیمت را تجربه می کنند.#وپست و #وزمین مثبت و متعادل اند.

۱۰:۱۸

 روند معاملات پالایشی‌ها :

 #شپنا با قیمت ۱۳۹۰ تومان با افت بیش از ۱ درصد حجم معامله بیش از ۳۰ میلیونی را پشت سر گذاشته است؛ خرید حقیقی ۸۴ درصد و حقوقی ۱۶ درصد 

 #شتران با کاهش ۲ درصدی به قیمت ۱۱۲۰ تومان رسیده و دادوستد ۲۶ میلیون سهم را ثبت کرده است؛ خرید حقیقی ۸۳ درصد و حقوقی ۱۷ درصد 

 #شبندر ۶۲۶ تومانی با افزایش ۱ درصدی جابجایی ۱۲۸ میلیون سهم را نشان می‌دهد؛ خرید حقیقی ۹۵ درصد و حقوقی ۵ درصد 

 #شاوان با رشد بیش از ۱ درصد و #شراز هم با افزایش با رشد بیش از ۱ درصد در حال معامله هستند. 

اطلاعات‌بازار:

شاخص کل ۱,۵۲۵,۳۱۷     

۱۳۱۶۷.۹۰ واحد منفی

ارزش بازار ۶۱,۱۲۵,۱۰۷ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۲۹,۲۰۳ میلیارد ریال

حجم معاملات ۳.۸۷۵ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

فولاد ۱۶۰۸ واحد منفی

پارسان ۹۰۹ واحد منفی

فملی ۸۹۸ واحد منفی

کچاد ۵۴۰ واحد منفی

وغدیر ۵۳۸ واحد منفی

خودرو ۵۳۴ واحد منفی

نوری ۵۱۴ واحد منفی

بیشترین حجم معاملات :

شسپا ۵۰۳ میلیون سهم

دی ۳۴۰ میلیون سهم

کرازی ۱۹۹میلیون سهم

صبا ۱۶۴میلیون سهم

خودرو ۱۵۴میلیون سهم

۱۰:۲۹

خودرویی ها نیز با فشار فروش داد و ستد می شوند.#خودرو #خساپا #خگستر #خپارس #خبهمن #خاور #خزامیا #منفی , متعادل اند.#خمحور #خپویش نمادهای مورد توجه گروه اند.#خرینگ, #خکار و #خزر مثبت و متعادل اند.

۱۰:۳۱

محصولات شیمیایی نیز با افت قیمت داد و ستد می شوند.#پترول #نوری #آریا #شگویا #شصدف #فارس #شاراک #بوعلی #تاپیکو #شیران #پارس #شفن #کلر #زاگرس منفی و متعادل اند.#شکربن, #قرن, #شدوص, #شکلر و #شاملا مثبت و متعادل اند.

۱۰:۳۵

خدمات فنی و مهندسی امروز با نوسان قیمت داد و ستد می شوند.#رمپنا, #رنیک و #تپولا منفی و متعادل اند.#خفولا, #رتکو و #تابا نیز با گرایشی مثبت تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می کنند.

۱۰:۳۶

رایانه ای ها نیز نوسان قیمت را تجربه می کنند.#رانفور #افرا نمادهای مورد توجه گروه اند.#تاپکیش, #رکیش, #آپ, #پرداخت, #مداران و #مفاخر منفی و متعادل اند.#سپ و #مرقام مثبت و متعادل اند.

۱۰:۴۵

حمل و نقلی ها نیز با نوسان قیمت داد و ستد می شوند.#حفارس, #حسیر, #حرهشا و #حبندر نمادهای مورد توجه گروه اند.#حکشتی, #حریل, #حتاید و #توریل منفی و متعادل اند.

۱۰:۵۸

هتل داری ها متعادل داد و ستد می شوند.#گکیش نماد پر تقاضای گروه است.#سمگا و #گدنا با گرایشی منفی و #گکوثر, #گنگین و #گپارس با گرایشی مثبت متعادل اند.

۱۱:۱۲

 روند معاملات بانکی‌ها :

 #وبملت با افت بیش از ۲ درصد به قیمت ۳۹۷.۳ تومان رسیده و حجم معاملات ۸۳ میلیونی داشته است؛ خرید حقیقی ۶۸ درصد و حقوقی ۳۲ درصد 

 #وتجارت با کاهش بیش از ۲.۵ درصد به قیمت ۲۵۱.۳ تومان رسیده و جابجایی ۱۰۳ میلیون سهم را نشان می‌دهد؛ خرید حقیقی ۶۷ درصد و حقوقی ۳۳ درصد 

 #وبصادر با افت ۴ درصدی و قیمت ۲۴۲ تومان جابجایی ۶۷ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است؛ خرید حقیقی ۹۴ درصد و حقوقی ۶ درصد 

به جز #وپست که با قیمت ۲۳۰۸ تومان در مدار مثبت ۳ درصد معامله می‌شود مابقی نمادهای گروه همگی در مدار منفی با افت قیمت در حال دادوستد هستند. 

۱۱:۴۶

نماد شسپا پس از دادوستد ۷۰۸ میلیون سهم به قیمت ۳۷۹.۲ تومان رسیده و در سقف روزانه با صف خرید بیش از ۵۰ میلیونی همراه است؛ خرید حقیقی ۹۷ درصد 

۱۲:۱۰

 در این دقایق پایانی نمادهای #وبصادر، #وتجارت، #خودرو و #خساپا در یک قدمی صف فروش معامله می شوند.

۱۲:۳۰

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۱۶ شهریورماه، با کاهش ۱۵ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۹درصد افت کرد.ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از هشت هزار و ۵۶۵میلیارد تومان رسید.

نمادهای فولاد، فملی و کچاد بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۲۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هشت هزارو ۵۷۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۶درصد یعنی هزار و ۴۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان سه درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سرمایه گذاری‌ها» و «تولید محصولات کامپیوتری، الکترونیکی‌ و نوری» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد فولاد، شپنا و شتران لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به شسپا، صبا و مادیرا معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۶۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی نفت سپاهان با برتری ۹۳میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۴نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۵۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۵۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۷۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 438177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =