خسارت‌های پرداختی بازار بیمه چقدر بوده است؟

جریان پرداخت خسارت‌های بیمه‌ای در سال جاری نشان می‌دهد که بیمه درمان ۹۴ درصد از تعداد خسارت‌های پرداختی بازار بیمه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش صدای بورس در یکی دو سال اخیر و با شیوع ویروس کرونا روند پرداخت هزینه‌های درمان و تعداد خسارت‌های پرداختی در این بخش نیز افزایش یافته است.



بررسی تازه ترین گزارش از عملکرد صنعت بیمه در رابطه با پرداخت حق بیمه و خسارت پرداختی، نشان از رشد خسارت های پرداخت شده در بخش درمان دارد.

این در حالی است که در چهار ماه ابتدایی امسال مبلغ حق بیمه تولیدی در صنعت بیمه ۳۱.۷ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵.۷ درصد افزایش دارد. همچنین خسارت پرداختی از سوی بیمه ها در این مدت ۱۴.۸ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با چهار ماهه اول پارسال ۴۰ درصد رشد دارد.
در دوره مورد بررسی حدود ۲۰.۷ میلیون بیمه نامه صادر و ۱۵.۲ میلیون فقره خسارت پرداخت شده است که تعداد بیمه نامه های صادر شده ۴.۷ و تعداد موارد خسارت پرداختی ۱۹.۹ درصد رشد دارد.
خسارت پرداختی بازار در حالی ۱۹.۹ درصد رشد دارد که عمده دلیل این افزایش رشد ۲۱ درصدی در تعداد بیمه های درمان است؛ به گونه‌ای که سهم بیمه های درمان از تعداد خسارت های پرداختی بازار بیمه ۹۴.۱ درصد است.
گزارش‌های قبلی نشان داده بود که از آغاز شیوع کرونا و از اسفند ۱۳۹۸ تا نیمه مرداد ماه سال جاری بیمه ها بابت هزینه بیمه تکمیلی بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به مراجع درمانی پرداخت کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، این در حالی بود که در چهار ماه ابتدایی سال جاری ۵۴۰۸ میلیارد تومان بابت هزینه های بیمه تکمیلی از سوی صنعت بیمه پرداخت شده بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۷۰ درصد افزایش داشت.
کد خبر 438170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =