۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
رشد ۱۳۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص‌کل بورس در پایان معاملات امروز ۱۵ شهریورماه، با رشد ۱۳۰۰ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس رشد هزار و ۳۱۲واحدی شاخص کل (۰.۰۹درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۸هزار واحدی قرار داد.شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۵۵درصد رشد کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۱۰هزار و ۶۵۰میلیارد تومان رسید.

در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۰هزار و ۶۵۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۶درصد یعنی ۹هزار و ۱۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان درصد ناچیزی از کل معاملات شد.


بیشتر بخوانید: علت توقف ۳۴ سهم در یک ماه اخیر چیست؟


بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» و «استخراج کانه‌های فلزی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات شیمیایی» و «فلزات اساسی»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد شبندر، آریان و شاوان لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به فولاد، نوری و وپاسار معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت بندرعباس معادل ۶۴میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی فولاد مبارکه اصفهان با برتری ۶۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۰۶ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۳۸ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۶۱۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۶۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر 438139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =