انتظار رشد شاخص تا چه کانالی را داشته باشیم؟

تنها موضوعی که می‌تواند کاهش نرخ ارز را به همراه داشته باشد بحث برجام است که خبرها ضد و نقیض است و قطعیت در آن نداریم هرچند در صورت توافق هم دلار زیر ۲۴ هزار تومان نیست.

الهه ظفری، مدیر ارزشگذاری شرکت تامین سرمایه بانک ملت در گفت‌وگو با صدای بورس:
در دو روز گذشته وضعیت شاخص کل چندان خوب نبوده با توجه به صعودهای گذشته می‌توان گفت که موضوعی منطقی است.
بازار منطقی تر شده و به شاخص ها سریعتر واکنش نشان می‌دهد و سعی می‌کند که از تجربیات یک سال و نیم گذشته بیشتر استفاده کند.
شاخص ها مثل نرخ دلار، نرخ جهانی تغییر قابل توجهی نداشتند که این ریزش ها را ادامه دار کنند ولی روند کلی بازار به شکلی است که با هر صعود انتظار اصلاحی می‌رود و کاملا طبیعی است.
بیشترین موضوعی که بر بازار تاثیر می‌گذارد وضعیت نرخ دلار است و با توجه به کسری شدید و نگران کننده بودجه برای سال جدید و وضعیت کلی اقتصاد کاهش نرخ دلار دور از انتظار است.
تنها موضوعی که می‌تواند کاهش نرخ ارز را به همراه داشته باشد بحث برجام است که خبرها ضد و نقیض است و قطعیت در آن نداریم هرچند در صورت توافق هم دلار زیر ۲۴ هزار تومان نیست.
در مورد وضعیت قیمت‌های جهانی شاخص های حمل و نقل حاکی از آن که زنجیره تامین و شاخصه عرضه و تقاضا با مشکل مواجه است و علت اصلی آن شیوع مجدد کروناست هر چه با سرعت بیشتری این موضوع حل شود(بسته به واکسیناسیون است) وضعیت کامودیتی و غیره بهتر می‌شود.
شاخص دلار بالا ارزیابی شده که انتظار کاهش آن را دارند که می‌تواند خبر خوبی برای کامودیتی ها باشد هر چند که افزایش زیادی پیش‌بینی نشود ولی کاهش چشمگیر هم در کار نیست.
مولفه بازار ثابت هستند با توجه به نرخ فعلی دلار که چندان تفاوتی نکرده همچنان امید به سودآوری شرکت‌هاست.
در گروه فلزات اساسی همچنان سهام بنیادی و قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد همچنین تمام شرکت‌های تاثیر پذیر از تورم باید مورد توجه باشد.
به طور کلی انتظار نوسانات در بازار می‌رود.
پیش بینی می‌شود شاخص به یک میلیون و ۶۰۰ تا ۶۵۰ برسد اما به صورت کلی این نوسانات دور از انتظار نیست و قطعا با آن مواجه می‌شویم.

کد خبر 437854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =