۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
مجامع ؛ حضوری بهتر است یا برخط؟

یکی از نکات منفی راه ارتباطی محدود سهامداران شرکت‌کننده برخط با صحن علنی مجمع است به طوری که سوالات و ابهامات شرکت‌کنندگان آنلاین مطرح نمی‌شود و یا فقط بخشی از سوالات به صورت انتخابی پاسخ داده می‌شود.

پس از همه‌گیری ویروس کووید۱۹، بسیاری از فعالیت‌ها، کسب و کارها، مراسمات و آئین‌ها دچار تغییر و تحولات شدند و سعی کردند خود را با شرایط موجود وفق دهند.

یکی از مواردی که کرونا بر نحوه برگزاری آن تاثیر بسزایی داشت، مجامع شرکت‌های بورسی بود به نحوی که در این روزها که به فصل مجامع معروف است، شاهد دومین سال تجربه برگزاری مجامع به صورت آنلاین هستیم و دیگر خبری از سالن‌های همایش چند هزار نفری شرکت‌های بزرگ بورسی نیست و همه شرکت‌های بورسی ملزم به برگزاری آنلاین مجامع هم‌زمان با برگزاری حضوری آن هستند و مطابق با دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا نباید این مجامع با حضور بیش از ۱۵ نفر برگزار شود که آن تعداد نیز معمولا اعضا خود شرکت، نمایندگان سازمان بورس و حسابرس قانونی هستند.


بیشتر بخوانید:


برگزاری هم‌زمان مجامع به صورت آنلاین و حضوری همانند هر مساله دیگری دارای مزایا و معایب متعددی است که از مزایای آن می‌توان به امکان حضور درصد بیشتری از سهامداران از اقصی نقاط جهان و امکان تاثیرگذاری بیشتر آنها بر تصمیمات مجمع اشاره کرد. اما یکی از نکات منفی که در این دوره شاهد آن بودیم، راه ارتباطی محدود سهامداران شرکت‌کننده به صورت برخط با صحن علنی مجمع است به طوری که در خیلی از مجامع مشاهده می‌شود سوالات و ابهامات شرکت‌کنندگان آنلاین مطرح نمی‌شود و یا فقط بخشی از سوالات به صورت انتخابی توسط اعضا هیات مدیره شرکت پاسخ داده می‌شود که این مساله سبب تضییع حقوق طبیعی سهامداران می‌شود.

امید است با تزریق گسترده واکسن کرونا و پایان اپیدمی، در سال آینده مجامع شرکت‌ها با رفع کاستی‌های دو سال اخیر هم‌زمان به صورت آنلاین و حضوری برگزار شوند.

  • پدرام بوساک، کارشناس تحلیل مشاورسرمایه‌گذاری دیدگاهان نوین

کد خبر 437649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =