۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
رمزارزها حساس شده‌اند

معمولا پس از سرخوشی و رضایت، شک و تردید به سراغ آدم می‌آید.

در پی افزایش قیمت چشمگیر بیت‌کوین به بیش از 60 هزار دلار، بزرگترین و محبوب‌ترین رمزارز جهان از ادعای جهش و ثبت رکوردهای افسانه‌ای عقب‌نشینی کرد و در حال حاضر در محدوده 50 هزار دلار در نوسان است. از آن پس، دیدگاه عمومی نسبت به رمزارزها دوقطبی شد. برخی همچون مایکل بری هشدار می‌دهند که این بازار با سقوطی وحشتناک روبه‌رو خواهد شد، در حالی که مدافعان این بازار، نوسان‌ها و بی‌ثباتی اخیر را قابل انتظار و جزو ذات این بازار می‌دانند.


با وجود عقب‌نشینی قیمت‌ها، رمزارزها همچنان در کانون توجهات قرار دارند. شرکت‌های مدیریت دارایی به دنبال راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین هستند؛ بانک‌های خصوصی در حال تسهیل خرید و فروش برای مشتریان ثروتمند خود هستند و افراد عادی هم به نوسان‌گیری در بازار رمزارزها مشغولند. آنها تلاش می‌کنند تا جواهر بعدی را از میان هزاران رمزارز پیدا کنند و با سرمایه‌گذاری روی آن، به ثروت کلانی دست یابند. این در حالی است که بیشتر آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که چیزی از بازار رمزارزها نمی‌دانند. نخستین قانون برای سرمایه‌گذاری این است: اگر بازار را نمی‌شناسید، وارد نشوید!
هفته گذشته عبور بیت‌کوین از مرز 50 هزار دلار این تصور را ایجاد کرد که روند صعودی مورد انتظار معامله‌گران آغاز شده است، اما این روند دیری نپایید و این رمزارز محبوب دوباره نزولی شد. البته قیمت بیت‌کوین نسبت به هفته ماقبل صعودی بوده است. از میان 50 رمزارز بزرگ جهان از نظر ارزش بازار، تنها قیمت هفتگی 9 رمزارز کاهش نشان می‌دهد. برندگان اصلی هفته گذشته که افزایش قیمت هفتگی چشمگیری را ثبت کردند، عبارت بودند از «اولانش» 147 درصد، «کاردانو» 40 درصد، «کاسموس» 36 درصد، «دش» 35 درصد، «ترا» 29 درصد و «بایننس» 17 درصد.
در اینجا به بیان دیدگاه‌های برخی معامله‌گران بازار رمزارزها به نقل از وبسایت tradingview می‌پردازیم. (دیدگاه این معامله‌گران نباید مبنای تصمیم‌گیری برای خرید و فروش رمزارزها قرار گیرد).
در سه ماه نخست 2020 ما شاهد سقوط 63 درصدی قیمت بیت‌کوین بودیم. حال برخی هشدار می‌دهند که احتمال سقوطی دیگر تا سطح 18500 دلار وجود دارد.
اتریوم هم‌اکنون در سطح 3300 دلار در نوسان است و معامله‌گران سطوح حمایت و مقاومت تازه‌ای برای آن تعریف کرده‌اند که به ترتیب 2930 و 3720 دلار است.
تازه‌ترین تحلیل کارشناسان نشان می‌دهد، کاردانو که در هفته گذشته با رشدی 40 درصدی روبه‌رو بوده و هم‌اکنون در محدوده 2.9 دلار نوسان می‌کند، احتمالا در آینده نزدیک به سطح 2.24 دلار افت خواهد کرد.
هدف بعدی دوژکوین، عبور از سطح مقاومت 0.35 دلار و تعیین سطح حمایت جدید است.

رمزارزها حساس شده‌اند

  • هفته نامه اطلاعات بورس - شمار ۱۱۱
کد خبر 437520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =