بازار سکه شد

بازار سرمایه بعد از گذشت یک سال از ریزش حالا جانی تازه گرفته و ضرری که سهامداران در این مدت متحمل شده بودند، در حال جبران شدن است.

زهره فدوی - خبرنگار، بازار سرمایه بعد از گذشت یک سال از ریزشی که دچار آن شده بود، حالا چند هفته‌ای است که بعد از انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن رئیس دولت سیزدهم جانی تازه گرفته و کم کم ضرری که سهامداران در این مدت متحمل شده بودند، در حال جبران شدن است.

شاخص کل در ابتدای مرداد ماه ۱۴۰۰ در کانال یک میلیون و ۳۲۳ هزار واحد قرار داشت که بعد از گذشت حدود یک ماه معامله، بیش از ۱۴ درصد رشد کرد و به ارتفاع یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید. ارزش معاملات در یک ماه گذشته شاهد رشدی نزدیک به ۱۱۰ درصد بود به طوری که در شروع معاملات در ابتدای مرداد ماه ۳۶ هزار و ۸۹۵ میلیارد و ۴۵ میلیون ریال بود و در پایان ماه تا ۷۷ هزار و ۳۹۶ میلیارد و ۷۰۳ میلیون ریال رشد کرد. حجم معاملات در ماه گذشته رشد چشمگیری داشت و حدود ۱۹۰ درصد رشد را مشاهده کرد. حجم معاملات در چهارم مرداد ماه معادل ۴ میلیارد و ۱۸۱ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۴۳۹ بود و در ۳۱ مرداد ماه به ۱۲ میلیارد و ۹۹ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۵۵۷ رسید. (جدول شماره ۱)

بازار سکه شد

در بازار ارز، دلار و یورو ۹ درصد رشد قیمتی را تجربه کردند. دلار در شروع معاملات مرداد ماه ۲۴ هزار تومان بود که بعد از رشدی ۹.۷۲ درصدی در پایان مرداد به ۲۶ هزار تومان رسید. یورو نیز ۹.۳۳ درصد بازدهی را در مرداد ماه ثبت کرد. این ارز در ابتدای مرداد ۲۸ هزار تومان بود و در پایان ماه به ۳۱ هزار تومان رسید. سکه امامی در چهارم مرداد ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود و در ۳۱ مرداد ماه به ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. این قطعه سکه در بازه زمانی مورد گزارش بیش از ۴ درصد رشد را تجربه کرد. طلا ۱۸ عیار مرداد ماه را در محدوده یک میلیون و ۶۶ هزار تومان آغاز و بعد از رشدی ۷.۸۱ درصدی در مبلغ یک میلیون و ۱۴۹ هزار تومان به کار خود پایان داد. (جدول شماره ۲)

بازار سکه شد

«سپید» در مرداد ماه رکورد بازدهی را به نام خود به ثبت رسانده است به این صورت که با رشدی ۱۵۲ درصدی بیشترین میزان بازدهی را برای سهامداران خود به ارمغان آورده است.
بعد از «سپید» در تابلوی معاملات بورس، نمادهای معاملاتی «کالا» با رشد ۷۳ درصدی، «نمرینو» با رشد ۵۲ درصدی، «شاراک» با رشد ۴۹ درصدی و «جم‌پیلن» با رشد ۴۸ درصدی بیشترین رشد قیمت را تجربه کرده‌اند. (جدول شماره ۳)

بازار سکه شد

در بازه زمانی مرداد ماه در تابلو معاملات بورس، «غمهرا» ریزشی ۳۷ درصدی را تجربه و رتبه اول را از آن خود کرد. رتبه دوم تا پنجم نیز به «ثامان» با ۳۶ درصد، «خنصیر» با ۳۲ درصد، «ولغدر» با ۲۴ درصد و «غالبر» با ۲۲ درصد تعلق گرفته است. (جدول شماره ۴)

بازار سکه شد

در تابلوی معاملات فرابورس، نماد فرابورس بیشترین سودآوری را داشته است و رشد قیمتی ۱۲۵ درصدی را رقم زده است. «وهامون» بعد از فرابورس در جایگاه دوم با ۷۴ درصد شد قرار دارد. رتبه سوم تا پنجم هم به نمادهای «غگیلا» با ۵۵ درصد، «بنو» با ۴۲ درصد و «آریا» با ۳۷ درصد تعلق دارد. (جدول شماره ۵)

بازار سکه شد

«سدبیر» در مرداد ماه سال جاری بیشترین میزان افت قیمتی را با ریزشی ۴۵ درصدی ثبت کرده است. «غفارس»، «ساینا»، «غگلستا» و «قچار» هر کدام به ترتیب با ۲۸.۱۴ درصد، ۲۳.۶۴ درصد، ۲۰.۳۳ درصد و ۱۷.۲۲ درصد بیشترین ریزش‌ها را داشته‌اند. (جدول شماره ۶)

بازار سکه شد

بازار پایه هم مانند دو بازار دیگر شاهد فراز و فرودهایی بود اما از شدت تابلوی معاملات بورس و فرابورس برخوردار نبود. بیشترین بازدهی سهام در این بازار متعلق به نمادهای «خصدرا» با ۳۹.۸۴ درصد، «فکمند» با ۳۷.۲۱ درصد، «شپلی» با ۳۴.۴۷ درصد، «کمینا» با ۳۳.۳۹ درصد و «شکبیر» با ۲۸.۸۶ درصد است. (جدول شماره ۷)

بازار سکه شد

در مقابل سهم‌هایی که بخت با آنها یار نبود و بیشترین افت قیمتی را تجربه کردند، عبارتند از «وسدید» با ۴۴.۱۷ درصد، «ولراز» با ۴۲.۰۵ درصد، «سکارون» با ۳۸.۴۸ درصد، «پلاست» با ۳۶.۱۱ درصد و «آبین» با ۳۴.۱۶ درصد. (جدول شماره ۸)

بازار سکه شد

  • هفته نامه اطلاعات بورس - شماره۴۱۱
کد خبر 437512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علی غلامی IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    سلام فولاد شستا وبانک شپنا شگویا فملی عالیه عزیزان شک نکنید یاعلی