چرا طلا باید از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کند؟

تحلیل‌گران معتقدند مسئله تورم، کم‌آبی و مراقبت‌های بهداشتی در حال حاضر مهم‌ترین متغیرهای تاثیرگذار بر بازار هستند.

به گزارش صدای بورس، قیمت بیت کوین در ساعت ۱۲ و ۵۵ دقیقه صبح به وقت ایران روی ۴۹ هزار و ۶۶۴ دلار قرار داشت. بازدهی ۲۴ ساعته بیت کوین منفی بود و قیمت آن به زیر ۵۰ هزار دلار بازگشته بود.

سرمایه بازار بیت کوین به دنبال این افت قیمت به ۹۳۳ میلیارد دلار رسیده بود. از اخباری که بر قیمت بیت کوین تاثیر منفی می‌گذارند می‌توان به اظهار نظر دیوان عالی استان شاندونگ شمالی در چین اشاره کرد. این دادگاه به صورت عمومی اعلام کرد که ارزهای دیجیتال توسط قانون حمایت نمی‌شوند.

پی پل خدمات رمزارزی ارائه می‌دهد

در ساعت ۱۲ و ۵۵ دقیقه صبح به وقت ایران، قیمت اتریوم نسبت به ۲۴ ساعت گذشته تقریبا بدون تغییر بود. قیمت دومین ارز دیجیتال مهم دنیا روی ۳ هزار و ۳۴۰ دلار قرار داشت. سرمایه بازار اتریوم در این ساعت ۳۹۲ میلیارد دلار بود. از اخبار مثبت در حوزه رمزارزها می‌توان به امکانات جدیدی که کمپانی پی پل (یک شرکت چند ملیتی آمریکایی که خدمات پرداخت آنلاین را در شمار زیادی از کشورها ارائه می‌دهد) ارائه خواهد داد اشاره کرد. این کمپانی در حال فراهم آوردن امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق حساب کاربری "پی پل" است.

کاردانو باز هم رکورد زد

رشد قیمت سومین ارز دیجیتال مهم دنیا ادامه یافت. تغییرات قیمتی کاردانو در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بود و این ارز دیجیتال باز هم رکورد قیمتی همه دوران خود را ارتقا داد. بیشترین قیمت ۲۴ ساعت گذشته کاردانو و رکود قیمتی همه دوران آن ۲.۹۷ دلار ثبت شده و سرمایه بازار این ارز دیجیتال به حدود ۹۴ میلیارد دلار رسیده است. کاردانو در سال ۲۰۱۵ به وجود آمد و از زیرساختی استفاده می‌کند که به اعتقاد متخصصین ارزهای دیجیتال با معیارهای محیط زیستی سازگاری زیادی دارد.

علت عبور طلا از ۱۸۰۰ دلار

قیمت طلای جهانی روز گذشته بالای ۱۸۰۰ دلار قرار گرفت. قیمت طلا در شروع معاملات امروز نزدیک ۱۸۰۱ دلار قرار داشت. قیمت طلا تا ۱۸۰۴ دلار نیز بالا رفت و در ساعت ۱۳ عصر به وقت ایران روی ۱۸۰۱ دلار بود. تحلیل‌گران افت شاخص دلار در روز گذشته را در عبور طلا از مرز ۱۸۰۰ دلار موثر می‌دانند. علت دیگر به انتشار شاخص خرید کالاهای فرآوری شده مربوط می‌شود. شاخص خرید کالاهای فرآوری شده پایین‌تر از حد انتظار بود. ممکن است این مسئله باعث شود، فدرال رزرو زمان شروع کاهش خرید دارایی را( که یک سیاست انقباضی است ) عقب بیاندازد. تحلیل‌گران این دو عامل را علت اصلی رشد قیمت طلا عنوان می‌کنند.

امیدواری به آینده قیمت طلا

تحلیل‌گران معتقدند مسئله تورم، کم‌آبی و مراقبت‌های بهداشتی در حال حاضر مهم‌ترین متغیرهای تاثیرگذار بر بازار هستند. آن‌ها معتقدند تورم در حال حاضر بالاست، اگر تورم در نزدیکی ۵.۵ درصد باقی بماند، و بازدهی اوراق در نزدیکی ۲.۵ درصد باشد، نگه‌دارندگان اوراق رفته رفته اوراق خود را به فروش می‌رسانند و در آن صورت تقاضا برای طلا افزایش خواهد یافت. این تحلیل‌گران معتقدند در شرایط حاضر قیمت طلا و نرخ بهره با هم افزایش خواهند یافت، زیرا ما در شرایط عادی نیستیم و شرایط تورمی است.

منبع: اقتصاد نیوز

کد خبر 437423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =