۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
ارزش دلار روی موج آرامش

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزهای مهم در جهان اندکی تغییر کرد.

به گزارش صدای بورس، صحبت های مقام ارشد فدرال رزرو در خصوص افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۳ به کمک دلار در برابر دیگر ارزهای امن آمده است.

ریچارد کلاریدا، قایم مقام رییس بانک مرکزی آمریکا با بیان اینکه سیاست این نهاد، مبتنی بر بازگشت هر چه زودتر شرایط به حالت عادی است، گفته ابزارهای کافی در اختیار بانک مرکزی قرار دارد و در نتیجه ما یک چارچوب کاملا انعطاف پذیر داریم. در بلند مدت هدف آن است که نرخ تورم را ابتدا از سطح فعلی کاهش داده و سپس در محدوده دو درصدی تثبیت کنیم.


بیشتر بخوانید:


شاخص دلار (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۵۱۷ واحد بسته شد. (شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می شود که شاخص دلار در گزارشات ایسنا، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای: یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است)

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۲ دلار اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۶ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۱ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۷ به ۱.۱۷۹ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

به گزارش ایسنا، در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۱۰۹.۶۱ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۵۷ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۷۷ یوان چین اعلام شد.

کد خبر 437061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =