کرونا دلتا بر بازار طلا هم تاثیر می‌گذارد

بحث افزایش و یا کاهش قیمت انس جهانی وجود دارد عواملی مثل نرخ بهره آمریکا، نرخ بیکاری و ویروس جدید کرونا بر آن تاثیر می‌گذارد.

محمد کشتی آرای، نایب ریس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با صدای بورس:
در هفته گذشته قیمت‌انس جهانی نوسان زیادی داشت بهدطوری که در اواسط هفته حتی با ۹۰ دلار کاهش همراه‌بود ولی مجددا به شرایط قبل بازگشت.
تغییرات انس جهانی طلا به صورت افزایشی و کاهشی بود که به یک هزار و ۷۵۶ دلار رسید که به نسبت اول هفته ۸ دلار کاهش داشت.
برخلاف ۸ دلار کاهش قیمت انس قیمت ارز ۹۴۰ تومان افزایش یافت که باعث شد قیمت طلا و سکه نه تنها سیر نزولی داشته باشد بلکه در چند روز اخیر افزایشی بود.
سکه طرح قدیم با ۳۵۰ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید با ۴۳۰ هزار تومان افزایش به ۱۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، نیم سکه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ۵‌میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار و سکه های گرمی بانک مرکزی با ۵۰ هزار تومان کاهش به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.
قیمت هر مثقال طلای آب شده مبنای معاملات طلا در کشور هم با ۱۱۴ هزار تومان افزایش هفتگی ۴ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار با حدود ۲۶ هزار تومان افزایش برای هر گرم به یک میلیون و ۱۰۹ هزار تومان بود که به طور متوسط ۴۲ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرد.
همچنین آخرین نرخ هر گرم طلای ۲۴ عیار با ۳۵ هزار توامن افزایش یک میلیون و ۴۷۹ هزار تومان مبنای معاملات بود، این روزها با توجه به افزایش قیمت و همچنین افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری روی سکه طرح جدید این کالا در حدود ۷۲۰ هزار تومان حباب پیدا کرد که امروز با کمی تعدیل به ۶۸۰ هزار تومان رسید که نشانگر عدم تناسب میان عرضه و تقاضاست.
قیمت ها بر اساس انس یکهزار و ۷۵۶ دلار و نرخ دلار بازار آزاد ۲۶ هزار و ۵۵۰ تومان ارائه شده است.
بحث افزایش و یا کاهش قیمت انس جهانی وجود دارد عواملی مثل نرخ بهره آمریکا، نرخ بیکاری و ویروس جدید کرونا بر آن تاثیر می‌گذارد.

کد خبر 437027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =