رشد 64 درصدی درآمد «غشصفا»

شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان عملکرد بسیار خوبی در 4 ماه نخست سال جاری داشته و توانسته مبلغ ۵,۷۲۵,۴۵۳ میلیون ریال درآمد کسب کند.

شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان عملکرد بسیار خوبی در 4 ماه نخست سال جاری داشته و توانسته مبلغ ۵,۷۲۵,۴۵۳ میلیون ریال درآمد کسب کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 64 درصد افزایش داشته است.

این شرکت در 4 ماه نخست سال 99 مبلغ ۳,۴۸۵,۹۱۲ میلیون ریال درآمد داشت.

رشد 64 درصدی درآمد «غشصفا»

عمده درآمد این شرکت ناشی از فروش داخلی است و در 4 ماه نخست سال جاری اگرچه مقدار فروش شرکت نسبت به مدت مشابه کمتر شده ولی به دلیل رشد نرخ‌ها، افزایش درآمد را برای شرکت رقم زده است.
«غشصفا» در 4 ماه نخست سال مقدار ۲۹,۶۴۸ تن انواع فرآورده‌های لبنی فروخته است که نسبت به مدت مشابه که ۴۵,۶۰۱ تن فروخته بود، افت 34درصدی را متحمل شده است. در حالی مبلغ فروش داخلی شرکت در همین مدت ۵,۷۶۵,۴۲۹ میلیون ریال ثبت شده که نسبت به 4 ماه نخست سال 99 که مبلغ ۳,۶۲۳,۱۱۶ میلیون ریال فروخته بود، 59 درصد رشد داشته است.

رشد 64 درصدی درآمد «غشصفا»

شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان در تیرماه مبلغ ۱,۳۷۵,۰۸۳ میلیون ریال درآمد کسب کرده که نسبت به خرداد ماه با کاهش 10 درصدی همراه شده است. درآمد شرکت در خرداد ماه مبلغ ۱,۵۳۳,۴۵۷ میلیون ریال بوده است. بررسی جزییات درآمدی نشان می‌دهد که مقدار فروش شرکت در تیرماه 17 درصد کاهش داشته که افت 19 درصدی درآمد فروش داخلی را رقم زده است ولی از طرف دیگر شرکت توانسته در تیرماه 250 تن صادرات داشته باشد در حالی که خرداد ماه هیچ محصولی صادر نکرده بود.
نرخ محصولات پودری و شیر خشک در تیرماه ۴۱۵,۴۸۰,۰۶۹ ریال بوده که نسبت به خرداد ماه با رشد 15 درصدی همراه شده است. این محصول در خرداد ماه با نرخ ۳۶۰,۳۵۱,۷۹۵ ریال فروخته می‌شد. اما نرخ انواع پنیر و شیر در تیر ماه نسبت به خرداد ماه کاهش داشته است.

گزارش 3 ماهه
یکی از نکات مثبت شرکت، گزارش سه ماهه عالی است که در سه ماه نخست سال با درآمد عملیاتی ۴,۳۵۰,۳۷۰ میلیون ریال که نسبت به مدت مشابه سال قبل 82 درصد رشد داشته، توانسته به سود خالص ۱۷۴,۲۴۷ میلیون ریال دست یابد که 98 درصد بیشتر از مدت مشابه است. حاشیه سود ناخالص شرکت در سه ماه نخست سال اندکی کمتر شده و این به معنی نسبت رشد بهای تمام شده است. هزینه مالی شرکت نیز در سه ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 74 درصدی داشته است. سایر درآمدها به کمک شرکت آمده تا رشد سود 98 درصدی را برای شرکت رقم بزند. سود هر سهم در سه ماه نخست سال مبلغ 208 ریال شناسایی شده است.

  • هفته نامه اطلاعات بورس - شماره ۴۱۰
کد خبر 436985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =