چه پرتفویی برای ۶ ماهه دوم سودآور است؟ / پیش‌بینی آینده بازار

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: برای نیمه دوم سال در پرتفوی خود جای برای شرکت‌های غیر کامودیتی نگه دارید.

صدای بورس - حسین حریریان رشد ۲۰هزار و ۵۹۵واحدی شاخص کل (۱.۴درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۵۳هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ هم وزن ۱.۳درصد رشد کرد.

نازنین خالقی، کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز بازار کار خود را متعادل شروع کرد ولی از اواسط معاملات با محوریت فولاد مبارکه و صنعت فلزات اساسی شاهد افزایش حجم تقاضا و پول بیشتر در بازار بودیم.

وی با بیان مطلب بالا افزود: معاملات امروز به صورتی بود که بازار رکوردی را در کارنامه سال جاری ثبت کرد، به طوری که شاهد بیشترین حجم معاملات خرد با بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بودیم. این شرایط بیانگر این موضوع است که تعداد سهامداران بیشتری به بازار سرمایه اعتماد کرده اند و آن را محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری دیده اند.

این فعال بازار سهام به ارائه چند پیشنهاد پرداخت و گفت: علاوه بر در نظر گرفتن ریسک پرتفوی و نگاه بلند مدت به بازار سرمایه، انتخاب راه درست و کمک گرفتن از شرکت‌ها، کارشناسان و متخصصان نیز برای افرادی که سواد مالی کافی ندارند، مهم بوده و این اقدامات توصیه می‌شود.


بیشتر بخوانید: شاخص کل با رشد ۲۰ هزار واحدی همراه شد


خالقی با تقسیم سال به دو نیمه عنوان کرد: نیمه اول که رو به پایان است اما برای نیمه دوم سال به نظر می‌رسد که با توجه به اندیشه‌ای که راجع به نرخ کامودیتی ها به دلیل کرونا مقداری متزلزل است با در نظر گرفتن روند افزایشی دلار شاید بتواند بخشی از آن را جبران کند و شاهد افت شدید نباشیم.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: برای نیمه دوم سال وضعیت شرکت‌های غیر کامودیتی مناسب است. ابهامی در ادامه برجام از سوی کابینه و دولت جدید وجود دارد هر چند با تغییر دولت هم شاید مقداری نرخ دلار به صورت بازه کوتاه مدت کاهش پیدا کند اما صنایع وارداتی مانند خودرویی ها با رفتن به برجام شرایط بهتری دارند در کنار آن بانک‌ها که از این موضوع سودآوری خواهند داشت هم
آینده خوبی دارند.

کد خبر 436891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    پای این خودرویی ها وسط نکشید که هر وقت پیداشون شد بازار و فشل گردن دلیلی نداره سهام ورشکسته ات هم بدون سود تحلیل الکی شود چون می ریم به برجام و تحلیل مزخرف سهام باید ذاتی ارزنده باشد چه با برجام چه بی بر جام مگر برجام باعث میشه خودرویی ها از ورشکسته گی راها شوند داستان سرایی نکنید ان هم خودرویی ها که سهامش دست لبو فروشان و دکه روز نامه فروسی ها هم با این همه افزایش سرمایه های الکی موجود است