سهم‌های در کف و سقف قیمت یکسال اخیر کدامند؟

با توجه به گذشت حدود یکسال از آغاز ریزش‌های قیمتی پس از رشد چشمگیر بازار در ابتدای سال ۱۳۹۹، در گزارش آماری این هفته وضعیت سهم‌هایی که در حال حاضر بیشترین رشد و ریزش قیمتی را طی یکسال اخیر (منتهی به ۱۲ مرداد) تجربه کردند، معرفی شده است.

به گزارش صدای بورس، با توجه به گذشت حدود یکسال از آغاز ریزش‌های قیمتی پس از رشد چشمگیر بازار در ابتدای سال ۱۳۹۹، در گزارش آماری این هفته وضعیت سهم‌هایی که در حال حاضر بیشترین رشد و ریزش قیمتی را طی یکسال اخیر (منتهی به ۱۲ مرداد) تجربه کردند، معرفی شده است.

ابتدا نمودار نمادها با بیشترین رشد نسبت به کف قیمتی در طی یکسال اخیر را مشاهده خواهید کرد.

با توجه به گذشت حدود یکسال از آغاز ریزش‌های قیمتی پس از رشد چشمگیر بازار در ابتدای سال ۱۳۹۹، در گزارش آماری این هفته وضعیت سهم‌هایی که در حال حاضر بیشترین رشد و ریزش قیمتی را در یکسال اخیر (منتهی به ۱۲ مرداد) تجربه کردند، معرفی شده است. ابتدا نمودار نمادها با بیشترین رشد نسبت به کف قیمتی در طی یکسال اخیر را مشاهده خواهید کرد.


۲۰ سهم با بیشترین میزان افزایش از کف قیمتی یک سال اخیر (ریال)

سهم‌های در کف و سقف قیمت یکسال اخیر کدامند؟

در بین شرکت‌ها با بیشترین ریزش نسبت به سقف تاریخی یکساله خود قیمت هلدینگ ملی (وملی) با حدود ۶۷ هزارتومان ریزش نسبت به سقف قیمتی یکساله خود در مقام اول قرار گرفته است. این مقدار ریزش معادل بیش از ۸۰ درصد سقوط قیمتی است. این ۲۰ نماد به صنایع متنوعی تعلق دارند و تقریبا صنعتی در سایر صنایع غالب نمی‌باشد.

اما چه سهم‌های در کف یا سقف تاریخی یکسال اخیر خود معامله می‌شوند؟

در ادامه به بررسی نمادهایی که در حال حاضر در کف یا سقف تاریخی یکساله خود در حال معامله هستند معرفی می‌شوند. جدول زیر لیست شرکت‌هایی که در حال حاضر در بیشترین قیمت دروه یکسال اخیر خود معامله می‌شوندرا نمایش می‌دهد. برای این نمادها همچنین اختلاف ریالی و درصدی از کف تاریخی یکساله‌شان نیز محاسبه شده است.

سهم‌های در کف و سقف قیمت یکسال اخیر کدامند؟

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید تعداد سهم‌هایی که در حال حاضر در سقف قیمت یکساله در حال معامله هستند به ۱۶ می‌رسد. در این سهم ها می‌توان به وجود شرکت‌های پتروشیمی و دلاری اشاره کرد که وضعیت بنیادی مناسبی را در بازار دارند ودر آینده خواهند داشت. این شرکت‌ها توانستند نه تنها ریزش‌های گذشته را جبران کنند بلکه پا فراتر از قله‌های قیمتی خود در دوره رشد بازار گذاشتند.

جدول زیر شرکت‌هایی است که در پایین‌ترین قیمت در دوره یکسال اخیر در حال معامله هستند را نمایش می‌دهد. برای این نمادها همچنین اختلاف ریالی و درصدی از سقف تاریخی یکساله‌شان نیز محاسبه شده است.

سهم‌های در کف و سقف قیمت یکسال اخیر کدامند؟

سهم‌های در کف و سقف قیمت یکسال اخیر کدامند؟

سهم‌های در کف و سقف قیمت یکسال اخیر کدامند؟

مطابق با جدول فوق تعداد ۳۸ سهم اکنون در کف قیمتی یک سال اخیر خود معامله می‌شوند. نکته قابل توجه در این سهم‌ها این است که اکثر ایشان را شرکت‌های کوچک، متوسط و ریالی بازار تشکیل می‌دهند و همانطور که قبل‌تر نیز بیان شد پس از گذشتن از دوره‌ای که هیجانات بر بازار حاکم بود تحلیل جای خود را در بازار پس گرفت و اکثر سهم‌هایی که به لحاط بنیادی و درآمدی وضعیت مناسبی داشتند توانستند ریزش های گذشته خود را جبران کنند.

نکته ۱: داده‌های گزارش را قیمت تعدیلی سهم‌ها تشکیل می‌دهند. به این معنی که اثرات تقسیم سود، افزایش سرمایه در قیمت‌ها نیز دیده شده است.

نکته ۲: جامعه آماری این گزارش سهم‌هایی بوده اند که از ابتدای تیر ۱۴۰۰ تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ حداقل ۱۰ روز معاملاتی داشته‌اند.

منبع: ره آورد

کد خبر 436886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد شایسته فر IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    سهامی مثل ولساپا بجهرم دزهراوی خکرمان بالای منفی 60%_ هستند