فردا چه سهامی بخریم؟ / پیش بینی بازار ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

صنعت سیمان، دارو و بخشی از شرکت های پتروشیمی مورد توجه و استقبال قرار می گیرند.

به گزارش صدای بورس- حسین حریریان در پایان معاملات امروز ۱۷ مردادماه، شاخص کل بورس با رشد ۱۰ هزار واحدی به کار خود پایان داد. رشدی که به نظر نوید دهنده روزهای خوب برای بازار است.

مهدی قلی پور، نایب رئیس هیات مدیره سبدگردان الماس در خصوص پیش بینی روند بازار گفت: به نظر می‌رسد شرایط فعلی بازار با توجه به باقی تحولات بازارها مساعد است.

وی ادامه داد: بازار با توجه به اینکه قیمت آخرین معامله اکثر شرکت‌ها از قیمت پایانی بیشتر بوده احتمالا روندی مثبت خواهد داشت البته باید تحولات بازار ارز تا ساعت ۶ و همچنین بازگشای بازار از ۱۱ فردا رصد شود البته به نظر مشکلی خاصی در این زمینه نباشد، با این حساب کلیت بازار فردا مثبت است.

این کارشناس بازار افزود: با در نظر گرفتن صورت‌های مالی و همچنین با توجه به قیمت‌های جهانی و سایر موارد به نظر می‌رسد صنایع فولادی، بعضی از شرکت‌های چند رشته‌ای، چند شرکت دارویی و غذایی مورد استقبال قرار گیرند.

قلی پور گفت: برای تک سهم‌ها می‌توان در صنعت فلزی معدنی برای فردا یا در هفته جاری شرکت فولاد مبارکه که امروز بازگشایی نماد شد را نام برد همچنین در این صنعت شرکت ذوب‌آهن و تاحدی فولاد خوزستان هم می‌توانند با اقبال مواجه شوند. در صنعت غذایی به جز قند هم به نظر می‌رسد شرکت ماکیان همچنان با استقبال مواجه شود همچنین در صنعت شیمیایی نیز جم گزارش خوبی داشت بر این اساس به نظر می‌رسد هلدینگ این شرکت (سرمایه‌گذاری غدیر) در این صنعت وضعیت خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس هم با توجه به وضعیت مناسب ممکن است مورد استقبال قرار گیرد؛از طرف دیگر سهام شبصیر گزارش خوبی ارائه کرده و سهم خوبی برای پرتفوی به نظر می‌آید.


بیشتر بخوانید: شاخص امروز هم به رشد ادامه داد


نایب رئیس هیات مدیره سبدگردان الماس به صنعت سیمان هم اشاره کرد و در تشریح وضعیت این صنعت گفت: در صنعت سیمان قطعی برق و کاهش تولید در ماه گذشته وجود داشته اما شایعاتی برای آزادسازی قیمت و کاهش واسطه‌گری وجود دارد که می‌تواند نوید دهنده وضعیت خوب برای این صنعت باشد رد این صنعت شرکت سیمان درود، سیمان فارس خوزستان و سیمان صوفیان د وضعیت خوبی دارند.

کد خبر 436771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    سازمان بورس عامل فساد است سهم پتروشیمی پارس را بدون دلی بست اطلاعیه داد تا ۲۵ بسته خواهد بود امروز بناگهان بازش کردن تا دوستان خودشان خرید نمایند این اگر رانت نیست شما چه معنی میکنید