۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
سجاد گنج‌زاده طلا گرفت

سجاد گنج‌زاده، کاراته‌کای وزن ۷۵+ کیلوگرم ایران به مدال طلای المپیک توکیو دست یافت.

در ادامه رقابت‌های کاراته المپیک ۲۰۲۰ توکیو، سجاد گنج‌زاده تنها کاراته‌کای مردان ایران در المپیک توکیو و دارنده یک مدال طلا و ۲ نقره جهان، در دیدار فینال برابر طارق حامدی از عربستان در حالیکه پس از یک دقیقه با نتیجه ۴ بر یک عقب بود با ضربه محکم پای چپ حریف عربستانی بر روی صورتش به روی تاتامی افتاد و در حالت بیهوشی قرار گرفت. گنج‌زاده سپس با برانکارد از تاتامی خارج شد.

پس از این اتفاق ۵ داور میدان وارد شور شدند و در نهایت کاراته‌کای عربستانی را به دلیل وارد ضربه محکم به گنج‌زاده دیسکالیفه اعلام کردند تا مدال طلا از آن سجاد گنج‌زاده شود.

گنج‌زاده پیش از این در مرحله گروهی در مجموع با ۳ پیروزی و یک تساوی به عنوان سرگروه راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل اوگور آکتاش دارنده مدال برنز جهان و نفر نخست رنکینگ از ترکیه به روی تاتامی رفت و در پایان در دیداری سخت و حساس با نتیجه ۲ بر ۲ و با امتیاز سانشو به برتری رسید و به فینال راه یافت.


بیشتر بخوانید:

دومین طلای ایران در دستان گرایی


هدایت سجاد گنج‌زاده در این رقابت‌ها بر عهده سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته ایران است. پیش از این سارا بهمنیار در رقابت‌های وزن ۵۵- کیلوگرم المپیک توکیو که روز پنج‌شنبه برگزار شد با یک پیروزی و دو شکست از دور رقابت‌ها کنار رفت و حمیده عباسعلی دیگر نماینده کاراته بانوان ایران نیز امروز(شنبه) با ۲ پیروزی و ۲ شکست حذف شد تا تیم دو نفره بانوان ایران بدون کسب مدال به کار خود در المپیک توکیو پایان دهد.

به گزارش ایسنا، رشته ورزشی کاراته برای نخستین بار است که به دلیل درخواست ژاپن، در بازی‌های المپیک حضور رسمی دارد اما در دوره بعدی المپیک در پاریس حضور نخواهد داشت.

کد خبر 436715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =