لحظه به لحظه با بازار ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

بازار سهام در هفته گذشته روندی صعودی و متعادلی را داشت. شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته در کانال یک میلیون و ۴۰۶ هزار واحد به کار خود پایان داد.امروز در اولین روز معاملاتی هفته سوم مرداد ماه کدام اخبار بورس روند بازار را تغییر می‌دهند؟

به گزارش صدای بورس بازار سهام در هفته گذشته روندی صعودی و متعادلی را داشت. شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته در کانال یک میلیون و ۴۰۶ هزار واحد به کار خود پایان داد.امروز در اولین روز معاملاتی هفته سوم مرداد ماه کدام اخبار بورس روند بازار را تغییر می‌دهند؟

۸:۵۰

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#سپید

#فارس

#آپ

🔹بیشترین عرضه بورس

#غدام

#سنیر

#کترام

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#وهامون

#کگهر

#غویتا

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#ثالوند

#کتوکا

#کمرجان

۹:۰۴

بازار بورس امروز با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار مثبت آغاز به کار کرد.

۹:۱۳

نفتی ها امروز در غیاب #شبندر شاهد معاملاتی مثبت و پرتقاضا هستند. #شپنا، #شتران، #شبریز، #شاوان، #ونفت و #شراز مثبت و متعادل اند. #شبهرن و #شرانل نیز منفی و متعادل معامله می شوند. #شنفت و #شپاس نیز پر تقاضا در سقف قیمتی خود داد و ستد می شوند.

۹:۲۱

بانکی ها نیز امروز با افزایش تقاضا داد و ستد می شوند.#وبملت, #وتجارت, #وبصادر و #ونوین از جمله نمادهای مورد توجه گروه اند.#وپست تک نماد منفی و متعادل گروه است.

۹:۳۹

خودرویی ها نیز با گرایشی مثبت داد و ستد می شوند.#خساپا, #خنصیر, #خلنت و #خوساز نماد های مورد توجه گروه اند.#خودرو٬ #خگستر٬ #خپارس٬ #خبهمن٬ #خاهن و #خکار از جمله نمادهای مثبت و متعادل گروه اند.#خاور #خزر و #ختور منفی و متعادل اند.

۹:۴۰

نبض مثبت در شیمیایی ها محسوس است. #نوری، #آریا، #شگویا، #تاپیکو، #شصدف، #شفارس، #بوعلی، #شفن، #شلرد، #زاگرس و #شخارک مثبت و متعادل اند. #شغدیر، #جهرم، #شگل، #ساینا، #شپارس، #شیراز، #شاملا، #شسینا و #شبصیر منفی و متعادل معامله می‌شوند. #فارس و #شپترو نماد های مورد توجه گروه اند .

۹:۵۸

 در این دقایق شاهد قویتر ظاهر شدن دست فروش در بازار هستیم. #وتجارت صف خریدش عرضه شد.

۱۰:۰۹

در این لحظات از معاملات افت تقاضا در بازار محسوس است.

۱۰:۱۳

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۴۱۱,۸۴۶

۵۸۰۵.۵۴ واحد مثبت

ارزش بازار ۵۶,۷۴۶,۹۴۹ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۲۹,۹۰۶ میلیارد ریال

حجم معاملات ۴.۱۹۲ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

فارس ۴۰۶۹ واحد مثبت

وبملت ۹۲۷ واحد مثبت

میدکو ۸۹۵ واحد منفی

کگل ۷۷۱ واحد منفی

وتجارت ۶۰۷ واحد مثبت

فخوز ۵۷۲ واحد منفی

وبصادر ۳۹۶ واحد مثبت

بیشترین حجم معاملات: 

خساپا ۵۰۳.۱ میلیون سهم

دی ۴۲۹.۷ میلیون سهم

وبملت ۲۹۴.۹ میلیون سهم

کرمان ۲۳۰.۳ میلیون سهم

فارس ۲۱۸.۴ میلیون سهم

۱۰:۳۷

دارویی ها نیز امروز در بازار بورس با گرایش مثبت داد و ستد می شوند. #برکت، #دیران، #دفارا، #دکوثر، #داوه، #ددام و #درازک از جمله نماد های مثبت و متعادل گروه اند. #هجرت، #ریشمک، #دتولید، #دابور و #داوه منفی و متعادل معامله می‌شوند .#تیپیکو، #وپخش، #دتوزیع، #پخش و #دفرا نیز نماد های مورد توجه گروه اند.

۱۰:۴۹

مخابراتی ها نیز امروز یکپارچه منفی با فشار فروش داد و ستد می شوند.

۱۱:۴۰

لاستیک و پلاستیکی در بازار بورس با گرایش منفی و پر عرضه داد و ستد می شوند. در این میان #پکرمان و #پلاسک مثبت و متعادل معامله می‌شوند. #پدرخش نیز تک نماد پرتقاضای گروه است.

۱۱:۴۱

کاشی و سرامیکی ها نیز در تالار بورس یکپارچه منفی با فشار فروش داد و ستد می شوند. #کترام نیز بدون دامنه و پر عرضه ی گروه است.

۱۱:۵۸

کانه های فلزی نیز امروز در بازار بورس با گرایش منفی داد و ستد می شوند. در این میان #کگل و #تاصیکو مثبت و متعادل معامله می‌شوند. #کدما و #کگهر نیز نماد های مورد توجه گروه اند.

۱۲:۳۰

رشد هزار و ۷۱۸ واحدی شاخص کل (۰.۱۲درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ هم وزن ۰.۲۵درصد رشد کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود ۶هزار و ۸۸۰میلیارد تومان رسید. حقوقی‌ها امروز حدود ۲۳۵میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۸۸۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۱درصد یعنی هزار و ۴۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان سه درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد #شپنا، #تاپیکو و #میدکو لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به #فارس، #وبملت و #های‌وب معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری پالایش نفت اصفهان حدود ۵۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی صنایع پتروشیمی خلیج فارس با برتری حدود ۴۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۷۳نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۳۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 436663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =