پالایشی ها در مدار رشد/ پیش‌بینی بازار فردا ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

انتظار داریم که در بازار فردا، گروه های دلار محور مثل گروه پالایشی پتروشیمی، فلزی و معدنی همچنان در مدار رشد باشند.

مژده ابراهیمیصدای بورس؛ برای بازار فردا انتظار داریم همچنان جو مثبت حاکم بر بازار حفظ شود و همچنان اقبال سرمایه گذاران بیشتر به سهام بزرگ و بنیادی بازار باشد.

نوید اختری زاده، مدیر آموزش کارگزاری بانک دی در گفت‌وگو با صدای بورس ضمن بیان این مطلب گفت: امروز دوازدهم مردادماه سال ۱۴۰۰، شاخص کل بازارسرمایه بیش از ۱۷‌هزار و ۷۱۶ واحد رشد را تجربه کرد و در شاخص کل هم وزن شاهد ۲۳۰ واحد افت بودیم که نشان می دهد امروز اقبال سهامداران بازارسرمایه بیشتر به سهام بزرگ بازار و سهم‌های بنیادی بوده و در سهام های کوچک شاهد رشد مناسب قیمت ها نبودیم.

وی افزود: بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس امروز نماد های فارس میدکو و شستا داشتند و بیشترین تاثیر مثبت رو در بازار فرابورس نمادهای ذوب و فرابورس داشتند.

اقبال سرمایه گذاران به صنایع پالایشی

مدیر آموزش کارگزاری بانک دی بیان کرد: بیشترین ارزش معاملات امروز به نمادهای پترول، فرابورس، فجر و شستا اختصاص داشت. امروز بیشترین اقبال سرمایه‌گذاران به سهام شرکت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی در بازارسرمایه بوده و گروه فلزی و معدنی هم مثبت معامله شدند.

اختری زاده عنوان کرد: یکی از اتفاق های مهم سیاسی که امروز در کشور رخ داد مراسم تنفیذ رییس جمهوری منتخب بود که در فرمایشاتشان در مراسم تنفیذ به نقش مهم بازار سرمایه اشاره کردند و قول حمایت همه جانبه از این بازار را به سرمایه گذاران دادند که می‌توان بازار سبز امروز در بازار سرمایه را به فال نیک گرفت و این انتظار در دل سرمایه‌گذاران ایجاد شد که رییس‌جمهور منتخب حمایت مناسبی را از بازارسرمایه در آینده خواهند داشت.

وی تصریح کرد: ارزش معاملات خرد امروز بازار ۱۲ مردادماه بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید که نوید روزهای مناسبی رو برای بازارسرمایه می دهد.


بیشتر بخوانید: کار سخت دولت در مواجهه با چالش‌های روز بازار


روند مثبت بازار ادامه خواهد داشت

مدیر آموزش کارگزاری بانک دی اظهار داشت: برای بازار فردا انتظار داریم همچنان جو مثبت حاکم بر بازار حفظ شود و همچنان اقبال سرمایه گذاران بیشتر به سهام بزرگ و بنیادی بازار باشد. روند کلی بازار مثبت خواهد بود و امیدواریم با مستقر شدن و انتخاب تیم اقتصادی رئیس جمهور منتخب این جو مناسب ادامه‌دار باشد.
به گفته وی با توجه به رشد اندکی که در قیمت دلار در بازار آزاد ایجاد شد؛ می‌توان انتظار داشت گروه های دلار محور مثل گروه پالایشی، پتروشیمی، فلزی و معدنی همچنان در مدار رشد قرار داشته باشند و رشد آنها پایدار و ادامه دار و بیشترین تاثیر را این گروه در رشد روزهای آینده بازار داشته باشند.

کد خبر 436563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناسناس IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    امیدوارم شپنا که مارو ازپارسال تاحالا 62درصدضرربهمون زده به لطف دولت محترم بادو روزمثبت شدن نمیشه گفت پالایشی ها روبه رشدهستن چون سازمان علاقه ای به رشد این سهام ندارد فقط رانتی هست