علت معلوم و راهکار مشخص است/ نقش دولت باید بازتعریف شود

عبده تبریزی گفت: هرچقدر هم بحث کنیم علت های جدیدی برای مشکلات برق پیدا نمی شود، دولت باید تکلیف خود را در این حوزه مشخص کند.

صدای بورس، محبوبه قرمزچشمه؛ "وبینار تخصصی بررسی چشم انداز صنعت برق، فرصت ها و تهدیدها، با نگاهی به ظرفیت های بازار سرمایه" برگزار و تجدید ساختار صنعت برق در ایران و روند شکل‌گیری بازار برق تشریح شد.

نقش دولت باید در صنعت برق مشخص شود

حسین عبده تبریزی، پیشکسوت بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که عوامل ایجاد بحران خاموشی ها در چشم انداز کوتاه مدت و میان مدت چیست، گفت: علل مشکلات این صنعت سال هاست روشن است،‌ هرچقدر هم بحث کنیم علت های جدیدی برای مشکلات برق پیدا نمی شود،‌ قیمت گذاری دستوری و غیرواقعی بودن قیمت سوخت از جمله مشکلات این صنعت است که از جمله راهکارهای آن واقعی شدن قیمت برق است.

وی با بیان اینکه بالاخره برای قیمت انرژی در کشور باید تصمیم گرفته شود، گفت: نقش دولت باید در این حوزه صنعت برق بازتعریف شود. باید روشن شود که بازار برق در ایران می خواهد چگونه باشد؟ دولت باید تکلیف خود را در این حوزه مشخص کند.

وی در پاسخ به این پرسش که به عنوان عضو هیئت ساماندهی برق، آیا هیئت ساماندهی برق را برای مدیریت صنعت برق توانا می دانید، بیان کرد: ترکیب هیئت مدیره با سواد هستند اما کار بازار با هیئت سامان نمی یابد. باید به بازار اجازه دهیم، بر اساس ساز وکار خود عمل کند و هیئت ساماندهی برق جای خود را به بازار برق بدهد.

کد خبر 436454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =