پالایشی‌ها را دنبال کنید/پیش‌بینی بازار ۱۱مرداد ۱۴۰۰

فردا در سهم‌های مثل پالایشگاه تهران و پالایش نفت اصفهان می‌توان خریدهای خوبی انجام داد و روز سه‌شنبه و چهارشنبه از این محل سودی را شناسایی کرد.

صدای بورس- حسین حریریان، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد بیش از ۸ هزار واحدی به کار خود پایان داد. شاخص‌ هم وزن هم بیش از ۰.۳درصد رشد کرد.

مهرداد عربلو، مدیر ابزارها و توسعه بازار سبدگردان کارا گفت: بعد از افت بازار، صف‌های وحشتناک و اصلاح‌های دائمی که پشت سر گذاشتیم دوره‌ای شروع شده که انتظار می‌رود مقطعی بوده و سهم‌ها در بازه مشخصی نوسان داشته باشند، به نظر می‌رسد در این روزها هر گروه از سهم‌ها به نوبه خود نوسان را تجربه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروز به لطف شرکت‌های پتروشیمی مثل "فارس" و "پارس" بازار مثبت بود اما پالایشی‌ها روز منفی را داشتند و به نظر می‌رسد فردا هم همین روند منفی برای شرکت‌های پالایشی ادامه داشته باشد.

این فعال بازار سرمایه درباره سودآوری تشریح کرد: به نظر می‌رسد که بسیاری از سهم‌های پتروشیمی و فلزی که این روزها را مثبت سپری کردند فردا روز خوبی را نداشته باشند اگرچه که چنین شرایطی برای مدیران دارایی و سرمایه‌گذاری فرصت خرید را ایجاد می‌کند، به دلیل اینکه نشانگر این موضوع است که بازار در دل خود نوسان دارد باید گفت اگر بتوان سهمی را در قیمت خوب خرید می‌توان بازده خوبی را از گرفت.


بیشتر بخوانید:

«شپاس» نزولی می شود؟


عربلو بازار فردا را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: احتمال دارد که روز دوشنبه بازار حدود 8-10 هزار واحد منفی باشد یا همین مقدار مثبت و در محدوده صفر مثبت یا منفی در سهم‌ها نوسان داشته باشد از سوی دیگر به نظر می‌رسد که در سهم‌های مثل پالایشگاه تهران و پالایش نفت اصفهان بتوان خریدهای خوبی انجام داد و روز سه‌شنبه و چهارشنبه یا شنبه بعد بازدهی و سود خوبی را از این محل شناسایی کرد.

کد خبر 436438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مختاری IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 0
    شیخ ما حلوا خورد فرمود شیرین استکارشناس شما فرذا بازار یا مثبت یا منفی یا در محدوده صفر مثبت یا منفی بازار جهانی وایران غیر از این نیست جایزه نوبل برای من بفرستید
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    الکی میگه گوش ندید