حجم مبنای بالای سهام آفت بازار سرمایه  است/ افزایش دامنه نوسان باید تدریجی باشد

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف گفت: در شرایط کنونی اجرای دستورالعمل‌های گره معاملاتی و کاهش حجم مبنا مهمتر از افزایش میزان دامنه نوسان برای رونق بورس است.

صدای بورس- احمدرضا صباغی؛ پس از صحبت‌های رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر آثار مثبت افزایش میزان دامنه نوسان بر بازار سرمایه بسیاری از کارشناسان بورس نظر خود را درباره این موضوع اعلام کردند.

مصطفی امیدقائمی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف با اشاره به اینکه افزایش میزان دامنه نوسان تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه خواهد داشت و این اقدام کمک به تغییر فرهنگ خریدو فروش در بازار سرمایه می‌کند،گفت: البته نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که در شرایط کنونی حجم‌های مبنای مربوط به بعضی از سهام خیلی بی‌منطق بالا می‌رود که باید کاهش پیدا کند.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: دستورالعمل‌های مربوط به گره‌های معاملاتی باید حل شود زیرا خیلی از سهم‌ها زود در صف فروش و یا صف خرید قرار می‌گیرند که نباید این اتفاق رخ دهد زیرا در بلندمدت برای تداوم روند مثبت بورس زیان‌آور است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف تصریح‌کرد: افزایش میزان دامنه نوسان باید به صورت تدریجی انجام شود زیرا اگر این اقدام به یکباره و بدون توجه به آثار آن بر بازار سرمایه انجام شود می‌تواند در بلندمدت تاثیر مخربی بر بورس داشته باشد.

وی افزود: تغییر حجم مبنا در بسیاری از نمادها باید تغییر کند تا زمان قفل شدن صف خرید یا فروش طولانی‌تر شود. از طرف دیگر اجرای دستورالعمل‌های گره معاملاتی توام با افزایش میزان دامنه نوسان می‌تواند موجب شود تا بورس در مسیر درست خود که همان رشد مستمر و بدون هیجان کاذب است، حرکت کند.

امیدقائمی با بیان اینکه یک حرکت مثبت در بازار سرمایه شروع شده است،گفت: در شرایط کنونی بسیاری از سرمایه‌گذاران با احتیاط و دانش کامل وارد بازار سرمایه شده‌اند تا سهام آنها دچار نوسان نشود. از طرف دیگر تمایل به خرید سهم در بازار سرمایه بالا رفته است و با توجه به اینکه قیمت‌های جهانی روند صعودی دارد با ادامه این وضعیت شاهد رونق گرفتن تدریجی بازار سرمایه خواهیم بود.

همراهان صدای بورس، شما می‌توانید نظرات خود درباره "روند افزایش میزان دامنه نوسان" را به صورت کامنت ذیل همین مطلب بنویسید.

کد خبر 436420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =