۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
ترمز دلار کشیده شد

بیشتر ارزهای مهم جهان در مقابل دلار صعود خفیفی را تجربه کردند.

به گزارش صدای بورس، افزایش نرخ تورم در نقاط مختلف جهان به یک نگرانی جدید در خصوص آینده مالی پس از پایان کرونا تبدیل شده است.

صندوق بین المللی پول با ابراز نگرانی نسبت به افزایش سریع تورم در آمریکا، کشورهای اروپایی و دیگر کشورها هشدار داده است که تداوم این روند باعث خشک شدن جریان سرمایه ورودی به کشورهای در حال توسعه خواهد شد آن هم در زمانی که این کشورها برای خروج کامل از رکود کرونایی، بیش از هر زمان دیگری در سال های اخیر نیازمند سرمایه گذاری های جدید خارجی هستند.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۰۹۵ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰۴ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)


بیشتر بخوانید:


ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۰۹.۶۹۳ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۶۱ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۶۱ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۹۰ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۵ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۸۶ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 436401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =