پیش بینی بازار فردا ۱۰مرداد ۱۴۰۰/ عبور از مقاومت‌ها ممکن است؟

تداوم رشد نرخ ارز از مهم‌ترین دلایل توجه بازار به این صنایع است.

مژده ابراهیمیصدای بورس؛ باتوجه به عرضه هایی که امروز در بورس انجام شد، به نظر می‌رسد بازار فردا پتانسیل رشد کم‌تری را داشته باشد.

احسان حاجی علی اکبر، مدیرعامل مشاورسرمایه گذاری هدف حافظ در گفت و گو با صدای بورس گفت: بازار امروز شرایط بسیار مناسبی را تجربه کرد و با رشدی نسبتا سنگین مواجه شد. بار اصلی رشد بازار امروز بر دوش نمادهای بزرگ بود. بنابراین رشد شاخص هم‌وزن که نمایانگر تغییرات نمادهای کوچک و متوسط بود،کم تر از نصف شاخص کل بود.

توجه به بازار امروز با رشد نرخ ارز

وی افزود: تقریبا اغلب نمادهای بازار امروز با رشد نسبتا خوبی همراه شدند، اما در بزرگترها؛ پتروشیمی‌ها، فلزی‌ها، معدنی ها، پالایشگاه ها، هلدینگ‌ها و سرمایه گذاری های وابسته از اقبال بیشتری برخوردار بودند. همچنین تداوم رشد نرخ ارز از مهم‌ترین دلایل توجه بازار به این صنایع است.

مدیرعامل مشاورسرمایه گذاری هدف حافظ عنوان کرد: در ادامه خودروسازان و بانک‌ها نیز اگرچه تقاضایی نصفه و نیمه را در ابتدای وقت دشت کردند، اما پرعرضه ظاهر شدند و شاهد افزایش نمادهای قرمز در آنها بودیم. در سایر صنایع کوچک بازار نیز نمی توان نسخه واحدی ارائه کرد و در هر صنعت تعدادی نماد مثبت و تعدادی نماد منفی دیده می شد. همچنین گزارشات فصلی، ماهانه و ورند سودسازی و نقدینگی مهم‌ترین متغیرهای اثرگذار بر این صنایع بود.


بیشتر بخوانید:

برزخ بورس با دو ابهام اقتصادی / پیش بینی بازار


برجام گرفتار در بن بست

حاجی علی اکبر بیان کرد: اگرچه حجم معاملات امروز آنچنان که انتظار می رفت هم بالا نبود، اما به نظر می‌رسد تشدید عرضه ها در بانک‌ها و خودروسازان بیش از هر چیز به اخبار منتشر شده از برجام باز برگردد؛ برجامی که به نظر می رسد فعلا در بن بستی جدی گرفتار شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط معاملاتی روز چهارشنبه هفته گذشته، رشد سنگین بازار امروز کمی غیرمنتظره بود. امروز با رشد بازار سهام، شاهد خروج بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان نقدینگی از درآمد ثابت‌ها بودیم که تقریبا در ماه های گذشته بی سابقه بود. همچنین شاخص قدرت خرید حقیقی نسبت به فروش حقیقی ها قوی تر بوده است و تعادل بین صفوف خرید و فروش به خوبی دیده می شد. شاخص های ورود نقدینگی حقیقی ها و ورود پول هوشمند که نماین‌گر نقدینگی بزرگ حقیقی ها است و مقادیر مثبت خوبی را نشان می دهند. اینها همه نشانه هایی از تداوم رشد بازار حداقل در میان مدت است.

کاهش رشد شاخص در بازار فردا

مدیرعامل مشاورسرمایه گذاری هدف حافظ اظهار داشت: شاخص کل که پولبک‌ها به نقاط مقاومتی خود در محدوده ۱ میلیون و ۳۰۰ تا ۳۱۰ هزار واحدی را تکمیل کرده است، اینک سودای رسیدن به اهداف ۱ میلیون و ۴۵۰ تا ۴۸۰ هزار واحدی را در سر دارد، اما باتوجه به عرضه هایی که امروز در بازار وجود داشت؛ به نظر می‌رسد فردا پتانسیل رشد کم‌تری را داشته باشد.

وی افزود: به نظر می رسد این عرضه ها تحت تاثیر مقاومت ضعیف بازار در نقاط ۱ میلیون و ۳۴۵ هزار واحدی رخ داده باشد و باعث عرضه بعضی صفوف خرید در بازار از جمله هلدینگ پتروشیمی فارس شد. در شاخص هم وزن اما نقاط مقاومتی پررنگ تر و قوی‌تر ظاهر شده است که نیاز به افزایش حجم معاملات و افزایش انرژی به جهت تداوم رشد است.

کد خبر 436389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =