از ابهام تا تردید سرمایه گذاران/ پیش بینی بازار هفته آتی

بازار در هفته پیش‌رو با تردید همراه خواهد بود و برخی از سرمایه گذاران ترجیح می دهند تا معرفی کابینه دولت جدید بخشی از سرمایه خود را نقد نگه دارند و حداقل طرف تقاضا کمی کم فشار تر از چند هفته گذشته باشد.

مژده ابراهیمی - صدای بورس؛ به نظر می‌رسد هفته آینده هفته ای با نوسانات کوتاه، متمرکز بر صنایع با ارزندگی بالا نیم نگاهی به دلار و قیمت های جهانی باشد. در صورت ثبات قیمت های جهانی در محدوده های فعلی باتوجه به کسری بودجه دولت و افزایش انتظارات تورمی در نیمه دوم سال، بازار در روند صعودی خود ثابت قدم خواهد بود.

علیرضا نجارپور، مدیر پرتفوی مشاور سرمایه‌گذاری ترنج در گفت و گو با صدای بورس گفت: شاخص بورس اوراق بهادار در دو ماه گذشته پس از یک دوران فرسایشی ریزشی توانست بازدهی ۲۰ درصدی نصیب سهامداران کند. همچنین وضعیت بازار در حال حاضر به گونه ای است که مطابق با آخرین اجماع تحلیلگران در حال حاضر صنایع کامودیتی محور در محدوده ارزندگی بالایی قرار دارند. پی بر ای صنعت فولاد برابر با ۴.۵، صنعت پتروشیمی برابر با ۶، کانی های فلزی برابر با ۶ و پالایشی برابر با ۵.۵ هستند.

وی افزود: این روزها پس از گذراندن فصل مجامع و انتشار گزارش‌های سه ماهه باعث شده است که P/E ttm بازار به محدوده ۹ واحد رسیده و این نسبت آخرین بار در ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ در این محدوده قرار داشته است.

ضرر و زیان به صنایع با قطعی برق

مدیر پرتفوی مشاور سرمایه‌گذاری ترنج بیان کرد: چالش هایی که این روزها بازار با آن دست و پنجه نرم می‌کند، سطح مقاومت تکنیکالی ۱،۳۰۰،۰۰۰ واحدی، قطعی برق و کاهش تولید در برخی از صنایع، استقرار دولت جدید و ابهام در سیاست‌ها، است . به نظر می رسد که سطح ۱,۳۰۰,۰۰۰ واحدی شکسته شده است و این روند ادامه‌دار خواهد بود، اما قطعی برق و کاهش تولید مواردی است که شاید ضربه ای به گزارش های تابستان برخی از صنایع وارد کند که البته ادامه روند فعلی باعث گران شدن محصولات این صنایع در بازار خواهد شد.

نجارپور عنوان کرد: صنعت فولاد به عنوان بزرگترین صنعتی که تحت تاثیر این سیاست قرار گرفته است، به میزانی در محدوده ارزندگی وجود دارد که کاهش تولید یکی دو ماهه ضربه چندانی به ارزندگی این سهام وارد نکند.

انتظار تردید در بازار هفته آینده

وی تصریح کرد: بازار در هفته پیش‌رو احتمالا کمی با تردید همراه خواهد بود و برخی از سرمایه گذاران ترجیح می دهند تا معرفی کابینه دولت جدید بخشی از سرمایه خود را نقد نگه دارند و حداقل طرف تقاضا کمی کم فشار تر از چند هفته گذشته باشد، ولی ورود پول حقیقی هر چند کم، نشان از آن دارد که فروشندگان فروخته اند و رفته اند. همچنین طرف عرضه بسیار و بسیار نسبت به قبل ضعیف شده است.

مدیر پرتفوی مشاور سرمایه‌گذاری ترنج گفت: به نظر می‌رسد هفته آینده هفته ای با نوسانات کوتاه، متمرکز بر صنایع با ارزندگی بالا نیم نگاهی به دلار و قیمت های جهانی باشد. در صورت ثبات قیمت های جهانی در محدوده های فعلی باتوجه به کسری بودجه دولت و افزایش انتظارات تورمی در نیمه دوم سال، بازار در روند صعودی خود ثابت قدم خواهد بود.

کد خبر 436294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =