شماره جدید ماهنامه بازار و سرمایه منتشر شد/ راهبرد احیای اقتصادی

شماره ۱۲۱ ماهنامه تخصصی بازار و سرمایه (خرداد و تیر ۱۴۰۰) در ۱۰۴ صفحه منتشر شد.

به گزارش صدای بورس، این ماهنامه ۷ بخش دارد که عبارتند از؛ بین‌الملل، ارکان، تحلیل ، نهادهای مالی، پرونده ، گفت و گو و شفاف‌سازی.

در بخش «سرمقاله» ، محمد ابراهیم پور زرندی، استاد دانشگاه و فعال بازارهای مالی، به وضعیت بازار سرمایه در ماه‌های ابتدای سال ۱۴۰۰ و تحقق رونق نسبی این بازار پرداخته است. امیرتقی خان تجریشی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ملی نیز در این بخش به نقش بازار سرمایه در گسترش و تقویت نهادهای مالی نهادهای مالی اشاره کرده و گفته است: برنده سال ۱۴۰۰ و بعد از آن کسی خواهد بود که به ذائقه مشتری، نیازهای او، شرایط پیش رو و مهمتر از همه نوآوری توجه داشته باشد.

دربخش «بین‌الملل» به « تداوم روند شکوفایی ETF ها»،« تحولات قابل تامل بازار سهام در آیینه ۲۰۲۰ » و« اهمیت شفافیت» اشاره شده است.

بخش«ارکان» اما به چشم‌انداز فلزات اساسی پرداخته است. این بخش عناوینی با عنوان «انرژی در انتظار تعبیر رویا» و «راهبردهای بهبود اطلاع‌رسانی ناشران " را به خود اختصاص داده است.

علی نقوی، مدیرعامل بورس انرژی در گزارشی با عنوان « انرژی در انتظار تعبیر رویا » به برنامه‌های بورس انرژی در سال جاری و عرضه نفت در این بورس اشاره کرده است.

در بخش سوم که «تحلیل» نام دارد، عناوینی چون « ۱.۵ میلیارد دلارتحقق سود خالص» ، « انتظار جهش سودآوری»،‌ «صنایع صادراتی در انتظاربازدهی مناسب» ، « رونق قابل تامل در رکود بازار » ، « بازگشت مشروط رونق در گزینه مطلوب بازار» ، «احیاگران بازار» ، «انتظار نداشتن سال خوب» ، « بایدهای قابل تامل » ، « الزاماتی برای بازگشت ثبات» ، «آینده‌ای روبه رشد» ، « تردید در تحقق کاهش قیمت» ، «تبعات مصنوعی نگه داشتن نرخ » و « بازیگر دوجانبه» منتشر شده است.


بیشتر بخوانید:


بخش «نهادهای مالی» نیز به وضعیت صنعت کارگزاری و فعالیت مشاوران سرمایه‌گذاری می‌پردازد. این بخش عناوینی چون «همیاران رونق در انتظار بازگشت» ،« بحران کوچک شدن»،« احیای حاشیه رفتگان» و« راهبردی برای بلوغ بازارهای مالی» را در خود جای داده است.

بخش پنجم که با نام «پرونده» خودنمایی می‌کند،به وضعیت بازار مسکن و صندوق‌های زمین و ساختمان پرداخته است.

«شکست رونق ساخت و ساز از مسیر بورس » ، « اوراق بی خاصیت »، « سرابی برای خانه‌دار شدن» ،‌ «سدی برای مهار تورم مسکن» و «واکاوی صندوق‌های زمین و ساختمان» از جمله عناوین این بخش است.

حسین عبده تبریزی اقتصاددان و از صاحب‌نظران ارشد بخش ساختمان دراین بخش به مشکلات بازار مسکن و صندوق‌های زمین و ساختمان در ایران اشاره کرده است.

در بخش « گفت‌وگو» اما به مباحثی چون « راهبرد احیای اقتصادی» و « افزایش ماندگاری منابع با تقویت ابزارهای با درآمد ثابت پرداخته شده است.

شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت‌های نهم و دهم در این بخش به راه‌های احیای اقتصاد و وضعیت بازارهای مالی چون سهام، نرخ ارز و چشم انداز اقتصاد ایران پرداخته است.

به گزارش صدای بورس، بخش پایانی این ماهنامه که «شفاف سازی» نام دارد، عناوینی چون «راه پر پیچ و خم و دست فرمان نامتوازن»، « زمینه‌ای بکر برای ثروت آفرینی»، «نقش‌آفرینان ریزش بزرگ»، «عرضه‌های پر رونق»، «فراز و فرود آخرین سکاندار بورس تدبیر و امید»، «تحلیل قابل تامل مدیران و کارشناسان»،« ۲۳۵ درخواست مدیران بورسی از رئیس جمهور دولت سیزدهم » و «تدابیری برای حرفه‌ای شدن» و «امنیت سایبری پاندمی کرونا» در دل خود جای داده است.

شماره جدید ماهنامه بازار و سرمایه منتشر شد/ راهبرد احیای اقتصادی

کد خبر 436227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =