ابهامات رفع شد حال بازار خوب شد 

صنعت پتروشیمی و فلزات اساسی معدنی را می‌توان جزو صنایع اول قابل توجه در بازار معرفی کرد.

علی جبل عاملی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس:

طبق انتظارات در این ماه گذشته سایه تردید انتخابات رفع شد و روزهای مثبتی را در بازار می‌بینیم و مقاومت یک میلیون و 300 رد شد مجامع هم در حال برگزاری است که اعداد خوبی از عملکرد شرکت‌ها ارائه شد.

طبیعی است سهم‌های ارزنده که از بنیاد خوبی برخورداراند با در نظر گرفتن نتیجه مذاکرات وین و همینطور نرخ ارز سال خوبی را در پیش داشته باشند به نظر می‌رسد مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد، سال خوبی را سهم‌های بنیادی در پیش دارند.

به نظر می‌رسد تجربه سال گذشته درباره تحلیل‌پذیری بازار درمورد اینکه مردم چگونه سرمایه‌گذاری کنند چه به صورت مستقیم و غیر مستقیم امسال می‌تواند در شرایط که بعضی از سهم‌ها در نقاط واقعا ارزنده قرار دارند P/E بازار نیز اصلاح شده به متعادل و روبه رشد شدن بازار کمک کند.

صنایع پتروشیمی با توجه به قیمت ارز مناسب هستند بر خلاف اینکه بعضی معتقداند که کامودیتی ها در پیک قیمتی قرار دارند اما بعضی نظرات حاکی بر رشد این گروه است.

بازار کشور نیز کالا محور است طبیعی است که به فلزات اساسی و معدنی امید داشت البته نگرانی در مورد به پیک رسیدن قیمت سنگ آهن وجود دارد.

صنعت پتروشیمی و فلزات اساسی معدنی را می‌توان جزو صنایع اول قابل توجه در بازار معرفی کرد.

بازار رمزارزها ریسک زیادی دارد و تجربه نشان می‌دهد که توصیه به ورود در این بازار خطاست نگرانی‌های در مورد کف قیمتی و حمایت‌ها وججود دارد باید افزود که طبیعی است که سرمایه‌گذاری در این حوزه به نفع اقتصاد کشور نیست و نوسان‌های زیاد آن می‌تواند افراد زیادی را متضرر کند.

بازار سرمایه نسبت به بقیه بازار نمی‌توان گفت که امنیت سرمایه‌گذاری انتظاری مردم را فراهم می‌کند اما سرمایه‌گذاری هوشمند با در نظر گرفتن نکات اعلامی بورس باز هم ترجیح ما برای سرمایه‌گذاری است اما بعد از آن بازار طلا و مسکن هم می‌توانند گزینه های برای سرمایه‌گذاری باشند.

تعامل فعال سازمان بورس با سایر وزارتخانه ها و نهاد ها کاری است که انتظار فعالین بازار است و حمایت از ناشرین و سهامداران رسالت سازمان بورس است که در این روزها به خوبی صورت می‌گیرد موضوع نامه هم دلگرمی خوبی برای بازار است.

کد خبر 436132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =