ابهامات رفع و حال بازار خوب شد/ پیش بینی بازار

تعامل فعال سازمان بورس با سایر وزارتخانه ها و نهادها انتظار فعالین و حمایت از ناشرین و سهامداران رسالت سازمان بورس است که در این روزها به خوبی صورت می‌گیرد.

صدای بورس- حسین حریریان؛ بازار مسکن در پیک قیمتی است اما می‌تواند از بازارهای باشد که مورد توجه قرار گرفته می‌شود.

علی جبل عاملی، کارشناس بازار سرمایه گفت: طبق انتظارات در این ماه گذشته سایه تردید انتخابات رفع شد و روزهای مثبتی را در بازار می‌بینیم . مقاومت یک میلیون و 300 هم شکسته شد ضمن اینکه مجامع در حال برگزاری است و خروجی های خوبی از عملکرد شرکت‌ها ارائه شده است.

وی با اشاره به سهم‌های بنیادی ادامه داد: طبیعی است سهم‌های ارزنده که از بنیاد خوبی برخوردارند با در نظر گرفتن نتیجه مذاکرات وین و همینطور نرخ ارز سال خوبی را در پیش داشته باشند؛ به نظر می‌رسد مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد و سال خوبی برای سهم‌های بنیادی در پیش باشد.

جبل عاملی در بخش دیگری از سخنان خود تشریح کرد: به نظر می‌رسد تجربه سال گذشته درباره تحلیل‌پذیری بازار درمورد اینکه مردم چگونه سرمایه‌گذاری کنند( مستقیم و غیر مستقیم) در شرایطی که بعضی از سهم‌ها در نقاط واقعا ارزنده قرار دارند و P/E بازار نیز اصلاح شده به متعادل و روبه رشد شدن بازار کمک کند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره در مورد صنایع پیشتاز چنین گفت: صنایع پتروشیمی با توجه به قیمت ارز مناسب هستند بر خلاف اینکه بعضی معتقدند که کامودیتی ها در پیک قیمتی قرار دارند اما بعضی نظرات حاکی بر رشد این گروه است.

وی افزود: بازار کشور کالا محور است بنابراین طبیعی است که به فلزات اساسی و معدنی امید داشت، البته نگرانی در مورد به پیک رسیدن قیمت سنگ آهن وجود دارد، با این حال صنعت پتروشیمی و فلزات اساسی معدنی را می‌توان جزو صنایع اول قابل توجه در بازار معرفی کرد.


بیشتر بخوانید:


این فعال بازار سرمایه بازار کریپتوکارنسی را این چنین توصیف کرد: بازار رمزارزها ریسک زیادی دارد و تجربه نشان می‌دهد که توصیه به ورود در این بازار خطاست، نگرانی‌های در مورد کف قیمتی و حمایت‌ها وجود دارد ضمن آنکه سرمایه‌گذاری در این حوزه به نفع اقتصاد کشور نیست و نوسان‌های زیاد آن می‌تواند افراد زیادی را متضرر کند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه بازار سرمایه محلی مناسب برای سرمایه است، ادامه داد: بورس همچنان به عنوان اولین گزینه سرمایه‌گذاری است، به نظر می‌رسد که بازدهی بورس در سهم‌های بنیادین بیشتر از بقیه بازارها باشد و استفاده از ابزارهایی مثل صندوق‌های درآمد ثابت و در سهام این نقش را به خوبی ایفا کند. بازار سرمایه را نسبت به بقیه بازارها نمی‌توان گفت که امنیت سرمایه‌گذاری انتظاری مردم را فراهم می‌کند اما سرمایه‌گذاری هوشمند با در نظر گرفتن نکات اعلامی بورس بازهم ترجیح ما برای سرمایه‌گذاری است اما بعد از آن بازار طلا و مسکن هم می‌توانند گزینه های برای سرمایه‌گذاری باشند.

کد خبر 436130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =