۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
دلار بی ارزش نشد

ارزش دلار در مقابل ارزهای مهم دیگر در دنیا برای دومین روز متوالی صعودی ماند.

به گزارش صدای بورس، با تشدید شکاف بین روند واکسیناسیون در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، تقاضا برای دارایی های امن بار دیگر افزایش پیدا کرده است.

مقامات سازمان بهداشت جهانی از رهبران کشورهای توسعه یافته خواسته اند مازاد واکسن در کشورهای خود را به کشورهای نیازمند اختصاص دهند. این درخواست پس از آن مطرح می شود که در برخی از کشورها، احتمال تزریق دوز سوم به افراد مطرح شده اما بسیاری از نهادهای معتبر اعلام کرده اند افرادی که دو دوز واکسن تزریق کرده اند نیازی به دوز سوم ندارند.


بیشتر بخوانید:


شاخص دلار

به گزارش ایسنا، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۹۴۲ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۶ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۳۶ درصد افزایش به ۱۱۰.۵۲۱ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۵۷ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۸۱ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۶ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۷۵ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۲ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۷ به ۱.۱۷۶ دلار رسید.

کد خبر 436051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =