سرمایه‌گذاری خطر پذیر تحولی بزرگ در تامین مالی جمعی

تلاش شده که طرف سرمایه پذیر و متقاضیان به قدری جذاب باشد که نهادهای مالی و خود سازمان فشار بیشتری بیاورند که این موضوع محقق شود.

علی عمیدی، مدیر عامل گروه تامین مالی کارن در گفت‌وگو با صدای بورس:

ورود نهادهای مالی که از سازمان بورس مجوز دارند بیشتر در سرمایه‌گذاری‌های خطر پذیر است، خارج از آن نه رغبتی و نه اجازه‌ای وجود دارد.

شرکت هم اعتقاد دارد که این روند باید قدم به قدم صورت گیرد و امروز از سازمان درخواست می‌شود که این اجازه ها صادر شود.

۲۰شرکت برتر دانش بنیان مجموعه کارن که فروش‌های سنگینی هم دارند برای اولین بار با سرمایه‌گذاران حوزه بورس مواجه می‌شوند، نزدیک 100 میلیارد تومان نیاز مالی این شرکت‌هاست. ارقام این جایگاه کوچک است و تلاش بر این است که در مدل سرمایه در گردش سود حاصله را با سرمایه‌گذاران تقسیم کنیم.

بسیاری از نهادهای مالی علاقمند به ورود به این حوزه هستند ولی به مجوز سازمان نیاز دارند و این ورود به تامین مالی در این حوزه کمک می‌کند.

تلاش شده که طرف سرمایه پذیر و متقاضیان به قدری جذاب باشد که نهادهای مالی و خود سازمان فشار بیشتری بیاورند که این موضوع محقق شود.

در راستای اجرای دو تفاهم نام گام برمی‌داریم که در ابتدا بتوانیم 51 درصد از SME های که در شهرک‌های صنعتی هستند را با ضمانت اصل سرمایه که توسط وزارت صنعت انجام می‌شود تامین مالی کنیم و نکته بعدی که سرعت بیشتری هم دارد بحث سرمایه در گردش 20 شرکت دانش بنیان است که مبلغ سرمایه آن در مجموع 60 میلیارد تومان است و با ضمانت اصل سرمایه سهامدار حقیقی در حال اجراست که در حوزه تامین مالی جمعی تحول بزرگی است.

کد خبر 436014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =