«وسین» ۵۰ تومان سود داد

در مجمع عمومی سالانه شرکت بیمه سینا ۵۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم شد.

صدای بورس - زهرا مالمیر؛ در مجمع عمومی سالانه شرکت بیمه سینا صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ و گزارش فعالیت هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرارگرفت.

در پایان تقسیم سود ۵۰۰ ریال به ازای هر سهم، مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

رضا جعفری، مدیرعامل شرکت در ابتدای مجمع به قرائت گزارش عملکرد شرکت پرداخت و به سوالات اکثر سهامداران پاسخ داد.

وی گفت: کسب سهم بازار ۳ درصد با حفظ حاشیه سود خالص مناسب و حضور فعال در بازارهای منطقه ای و جهانی با اکتساب استاندارهای مورد نیاز رقابت پذیر، چشم انداز شرکت تا پایان سال ۱۴۰۱ است.

اقدامات انجام شده

رضا جعفری در خصوص اقدامات انجام شده شرکت بیان کرد: تدوین برنامه استراتژیک ۴ ساله مبتنی بر سیاست های بنیاد با رویکرد توسعه کمی و کیفی، تصویب اساسنامه بورس و بانک و اصلاح ساختار شرکت، افزایش سرمایه متناسب با شرایط بازار، توسعه بازار بیمه از ۱.۷ درصد سهم بازار به حدود ۲.۲۵ درصد سهم از صنعت بیمه در سال ۹۹ و انعقاد قرارداد بیمه ای جدید، ارتقا سطح توانگری مالی شرکت به سطح یک، راه اندازی خدمات آنلاین فروش و خدمات بعد از فروش، تقویت هم افزایی با شرکت های بنیادی در سطح ملی، انضباط مالی و استقرار نظام حسابرسی، توسعه شبکه فروش و انجام اصلاحات زیر ساختی از اهم اقدامات انجام شده شرکت بوده است.

رشد درآمد و پرتفو

مدیرعامل «وسین» تصریح کرد: ذخایر و دارایی های شرکت ارتقا پیدا کرده و قوی شده و پاسخگوی همه تعهدات خود خواهد بود.

همچنین درآمدهای بیمه ای شرکت ۶۵ درصد رشد کرده است. سود خالص شرکت نیز تا ۲۸ تیر ۱۴۰۰ به رقم ۱۹۱ میلیارد تومان رسیده است و نسبت خسارت رو به تعدیل است.

پرتفوی شرکت نیز در سال ۹۹ رشد داشته و جایگاه این بیمه نیز در بین ۳۵ شرکت بیمه ای در رتبه ۷ قرار گرفته است.

برنامه های آتی

وی در خصوص برنامه های آتی هیات مدیره شرکت اظهار کرد: برنامه ریزی جهت ورود به بازار اصلی بورس و افزایش سرمایه تا پایان ۱۴۰۱، توسعه فعالیت های برون مرزی، افزایش حجم و بازدهی سبد سرمایه گذاری، افزایش سهم بیمه های زندگی، برنامه ریزی برای فروش اموال مازاد، نگهداشت سطح یک توانگری مالی از برنامه و اقدامات آتی شرکت خواهد بود.

به گزارش صدای بورس در مراسم این مجمع که صبح روز سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ با حضور ۷۴ درصد از سهامداران در محل شعبه شهید بهشتی بیمه سینا برگزار شد، صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ و گزارش فعالیت هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرارگرفت همچنین موسسه حسابرسی مفید راهبر به عنوان حسابرس و بازرس قانونی و علی البدل و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

در پایان تقسیم سود ۵۰۰ ریال به ازای هر سهم، مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

کد خبر 435969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =